شناسهٔ خبر: 70671 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رکوردشکنی دمای چهار ایستگاه کشور در تیر ماه

گزارش هواشناسی چهار ایستگاه هواشناسی در استان‌های کشور در تیرماه سال جاری رکورد بالاترین دمای خود را در بازه‌های زمانی ۳۰ تا ۶۴ سال شکستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی کشور، چهار ایستگاه در استان‌های فارس، خراسان رضوی، همدان و کردستان با ثبت رکوردهای جدید در تیرماه ۹۸ رکوردهای پیشینه دمایی خود را شکستند تا گرم‌ترین روز‌های تیرماه خود را تجربه کنند.

فارس- زرقان

ایستگاه زرقان در استان فارس در بیست و پنجمین روز تیرماه امسال دمای ۴۵ درجه سانتیگراد را به ثبت رساند تا پس از ۲۵ سال رکورد پیشین ثبت شده در این ایستگاه را بشکند. ۲۲ تیرماه ۱۳۷۳ این ایستگاه دمای ۴۳/۸ درجه سانتیگراد را ثبت کرده بود که تا پیش از ۲۵ تیرماه ۹۸ گرم‌ترین دمای ثبت شده این ایستگاه به شمار می‌رفت.

همدان-نهاوند

ایستگاه نهاوند در استان همدان در ۲۸ مردادماه سال جاری با ثبت دمای ۴۰/۲ درجه سانتیگراد پس از سال ۹ سال رکورد بیشینه دمای ثبت شده خود را شکست. پیش از این بالاترین دمای ثبت شده این ایستگاه به ۱۸ تیرماه ۱۳۸۹ باز می گشت که دمای ۴۰ درجه سانتیگراد در آن به ثبت رسیده بود.

کردستان- قروه

ایستگاه قروه در استان کردستان ۲۹ تیرماه سال جاری در حالی دمای ۳۸/۱ درجه سانتیگراد را به ثبت رساند که رکورد بالاترین دمای ثبت شده در این ایستگاه پیش از این مربوط به ۲۱ تیرماه ۱۳۷۷ می‌شد.

خراسان رضوی-سرخس

ایستگاه سرخس واقع در استان خراسان رضوی نیز ۲۲ تیرماه سال جاری دمای ۴۸/۶ درجه سانتیگراد را به ثبت رساند. بالاترین دمای ثبت شده در این ایستگاه به ۱۶ تیرماه ۱۳۹۰ مربوط می‌شد که دمای ۴۷/۶ درجه سانتیگراد را به ثبت رسانده بود.