شناسهٔ خبر: 70817 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان:

"زهک" توفانی‌ترین شهر کشور در تیر ۹۸                 

مسدود شدن راه‌ها بر اثر طوفان و گرد و خاک شدید در زهک محمود دیانتی گفت: تیرماه امسال زهک در شمال سیستان و بلوچستان با وقوع سه توفان گردوخاک، توفانی‌ترین ایستگاه هواشناسی کشور نام گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود دیانتی، رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تیرماه امسال تنها دو روز هوای زهک بدون پدیده خاکدار بوده است، گفت: در این ماه، سه روز توفان گردوخاک و ۲۶ روز وزش باد وگردوخاک مهمترین پدیده های جوی این شهر بوده اند.

وی افزود: توفان گرد و خاک از پدیده های مخرب جوی است و زمانی گزارش می شود که به صورت همزمان سرعت وزش باد به ۵۴ کیلومتر بر ساعت و بیشتر از آن برسد و در عین حال دید افقی کمتر از هزار متر باشد.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به وضعیت دمای شهر زهک در تیرماه امسال اشاره کرد و گفت: بیشینه دمای هوای این شهر در تیرماه بین ۳۷ تا ۴۷ درجه سلسیوس بوده که ۲۹ روز آن ۴۰ درجه و بیشتر از آن بوده است.

وی با بیان اینکه شمال استان از مناطق گرم و خشک کشور است، افزود: این منطقه اقلیم بسیار خشک و شکننده ای دارد به طوریکه میانگین بارش سالانه آن در حدود ۵۰ میلیمتر است.

برچسب‌ها: