شناسهٔ خبر: 73334 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر بودجه وزارت راه و شهرسازی خبر داد:‌

آخرین وضعیت اعتبارات طرح‌های تملك دارایی‌های سرمایه‌ای وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه در نیمه نخست ۱۳۹۸

برگزاری سی‌امین جلسه ستاد بودجه 99 وزارت راه و شهرسازی  مدیرکل دفتر بودجه وزارت راه و شهرسازی از آخرین وضعیت اعتبارات طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این وزارتخانه و دستگاه‌های تابعه در شش ماه ابتدایی سال ۱۳۹۸ خبر داد.

حمید نظری مدیرکل دفتر بودجه وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص وضعیت اعتبارات پیوست قانون بودجه در شش ماه ابتدایی سال ۱۳۹۸ با اشاره به مبالغ اعتباری ابلاغ‌شده تاکنون اظهار داشت: در سال جاری تاکنون مبلغی بالغ بر ۷۰ هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه از محل اعتبارات ابلاغی مندرج در پیوست شماره یک قانون بودجه ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در ۶ ماه ابتدای سال جاری با حمایت مقام عالی وزارت و تلاش معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع و سایر معاونان وزیر و همچنین مساعدت سازمان برنامه‌وبودجه کشور مبلغی بالغ بر ۴۸ هزار و ۵۹۹ میلیارد ریال به‌صورت نقدی و غیر نقدی معادل ۶۹ درصد از اعتبارات ابلاغی تخصیص‌یافته است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از این اعتبارات تخصیص‌یافته از محل ظرفیت‌های بند (ب) و (هـ) تبصره (۵) قانون بودجه در قالب «اسناد خزانه اسلامی» بوده که روند واگذاری این مبالغ به طلبکاران توسط بخش‌های ذی‌ربط از خرداد ۱۳۹۸ آغازشده است.

مدیرکل دفتر بودجه وزارت راه و شهرسازی در مورد وضعیت اعتبارات ردیف‌های متفرقه قانون بودجه سال ۱۳۹۸ اظهار داشت: در شش ماه ابتدای سال جاری مبلغی بالغ بر ۲۶ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های تابعه علاوه بر اعتبارات ابلاغی اشاره‌شده از محل ردیف‌های متفرقه شامل اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه‌یافته و تحقق پیشرفت و عدالت، مطالعه، راهبری و ایجاد زیرساخت‌های توسعه جنوب شرق کشور(منطقه مکران، جاسک تا گواتر)، اعتبار طرح‌های مربوط به تعهدات سفرهای مقام معظم رهبری، تأمین زیرساخت و یارانه سود تسهیلات مسکن مهر و روستایی ، نگهداری راه‌ها- ماده ۷۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم  و قانون ایمنی راه و راه‌آهن و بند ۵ ماده ۱۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و... ابلاغ شده است.

وی افزود: تاکنون مبلغی بالغ  یک هزار و ۹۹۲ میلیارد ریال از محل ظرفیت‌های بند (ب) و (هـ) تبصره (۵) قانون بودجه در قالب اسناد خزانه اسلامی تخصیص‌یافته که این رقم در مقایسه با اعتبارات ابلاغی بسیار کم بوده و لازم است با پیگیری‌های مستمر، همراهی مسئولان و پتانسیل‌های موجود در جهت دریافت اعتبارات تلاش مضاعفی صورت پذیرد.

وی ادامه داد:‌ با توجه به مصوبه اخیر هیأت محترم وزیران در ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ در خصوص افزایش سهم اوراق مالی اسلامی سال ۱۳۹۸ انتظار است در ادامه به‌رغم نیاز فراوانی که بابت تحقق اهداف دولت در مجموعه وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، رقم تخصیص‌های دریافتی این وزارت افزایش چشم‌گیری داشته باشد. در این خصوص همچنان پیگیری‌های لازم جهت اخذ مابقی اعتبارات موردنیاز به‌طور جدی در دست پیگیری است.