شناسهٔ خبر: 73342 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای:

تمام محورهای منتهی به پایانه‌های مرزی ایلام، خوزستان و کرمانشاه ایمن‌سازی شد

حیدر مطاعی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با انجام عمليات و اقدامات انجام شده در حوزه نگهداري راه و ابنيه فني و ايمن سازي محورهاي مواصلاتي منتهي به پايانه‌هاي مرزی در استان‌های ايلام، خوزستان و كرمانشاه، اين مسيرها براي تردد زايران اباعبدالله الحسين آماده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای حیدر مطاعی معاون راهداری این سازمان اظهار داشت: با انجام عمليات و اقدامات انجام شده در حوزه نگهداري راه و ابنيه فني و ايمن سازي محورهاي مواصلاتي منتهي به پايانه‌هاي مرزي در استانهای ايلام، خوزستان و كرمانشاه، اين مسيرها براي تردد زايران اباعبدالله الحسين آماده است و پيش‌بيني می‌شود با حضور شبانه‌روزی راهداران در اين مسيرها، سفری توام با ايمنی، نظم، روانی تردد و آرامش براي زايران در پيش رو باشد.

وی افزود: در راستای بهبود و ارتقای وضعیت رویه محورهای منتهی به مرزهای خروجی، این سازمان نسبت به بهسازی، لكه‌گیری یا روكش آسفالت، حدود ۳۴۰ كیلومتر از راه‌های منتهی به مرز مهران، شلمچه، چذابه و خسروی اقدام كرده است .

مطاعی خاطر نشان كرد :همچنین در راستای عبور و مرور ایمن زایران، عملیات ایمن سازی محورها از قبیل خط كشی، نصب و تجدید علایم ایمنی به طول بالغ بر ۲۳۵۰ كیلومتر در مسیرهای یاد شده، انجام شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین اظهار داشت :عملیات روكش آسفالت در محورها، بر اساس درصد خرابی رویه راه‌ها انجام شده است به نحوی كه در برخی از محورها كه سطح آسیب دیدگی كمتر وجود داشته است، عملیات لكه گیری اجرایی شده است و در صورت پیشرفت خرابی رویه راه، نسبت به انجام عملیات روكش آسفالت اقدام شده است. همچنین عملیات بازسازی علایم و نصب جداكننده ها به ویژه در مقاطعی كه احتمال بروز تصادفات رخ به رخ بیشتر است، اجرایی شده است.  

مطاعی اظهار داشت:  تلاش همكاران ما براین بوده است كه سطح سرویس مناسبی برای زایران ایجاد شود و با هموار ساختن مسیر تردد زایران سرور و سالار شهیدان، سفری ایمن و توام با آرامشی را درپیش رو داشته باشند.