شناسهٔ خبر: 76546 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

موافقت شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق

شورای پول و اعتبار شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات ساخت و یا خرید مسکن از محل اوراق موافقت کرد که بر این اساس در تهران سقف تسهیلات انفرادی ۱۰۰ و برای زوجین به ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق موافقت کرد.

بر این اساس، در تهران، سقف تسهیلات انفرادی مسکن ۱۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت سقف تسهیلات انفرادی ۸۰ و زوجین ۱۶۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری (شهرهای با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و کمتر) سقف تسهیلات انفرادی ۶۰ و زوجین ۱۲۰ میلیون تومان اعلام شده است.

همچنین به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسعود ایزدی، مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن در این رابطه گفت: شورای پول و اعتبار روز گذشته بعد از موافقت اولیه بانک‌مرکزی با طرح پیشنهادی بانک مسکن، به افزایش سقف ریالی تعدادی از تسهیلات پرداختی بانک مسکن رای مثبت داد و با آن موافقت کرد.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن، اعلام کرد: مصوبه شورای پول و اعتبار بعد از ابلاغ رسمی به بانک مسکن بلافاصله در ستاد بانک وارد مرحله مقدماتی اجرا می‌شود. در مرحله مقدماتی، ادارات مرتبط با این نوع تسهیلات نسبت به تدوین بخشنامه اجرایی «پرداخت تسهیلات اوراق در سقف های جدید» اقدام خواهند کرد و در نهایت بعد از تایید بخشنامه اجرایی مصوبه شورای پول و اعتبار توسط هیات مدیره بانک، متن آن به شعب بانک مسکن در سراسر کشور ابلاغ می شود و پرداخت تسهیلات مصوب شروع خواهد شد.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن تصریح کرد: پس از صدور و ابلاغ بخشنامه افزایش سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق، تمامی شعب بانک مسکن آمادگی پرداخت تسهیلات براساس ضوابط و مقررات تعیین شده را دارند.