شناسهٔ خبر: 77373 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت راه های استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور:

تمام راه های اصلی سیستان و بلوچستان باز است/ بازگشایی محور بندرعباس – جاسک – چابهار تا امشب/ بازگشایی محور جاسک – کنارک تا فردا

سیل سیستان و بلوچستان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور توضیحاتی درباره آخرین وضیعت راه های استان سیستان و بلوچستان و نیز هرمزگان ارایه کرد. بر این اساس تمام راه های استان سیستان بلوچستان باز است و تا فردا ظهر عملیات بازگشایی محور جاسک – کنارک در هرمزگان به پایان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عبدالهاشم حسن نیا رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور درباره  آخرین وضعیت راه های سیستان و بلوچستان گفت: در جریان سیل اخیر حدود  هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های اصلی بر اثر سیل تخریب یا دچار آسیب شدند. تاکنون تمام راه های اصلی و فرعی باز شده و فقط راه های ارتباطی ۷۰ روستا مسدود است.

او با بیان این که ۷۲۰ نیروی راهداری با استفاده از بیش از ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین  مشغول به کار هستند، اظهار امیدواری کرد که این ۷۰ روستا نیز ظرف یکی دو روز آینده بازگشایی خواهند شد.
او افزود: حدود ۱۱۶ دستگاه پل  و پل های آب رو آسیب دیده که نیاز به کنار گذرهای موقت دارد . بخش عمده کنارگذرها آماده شده و ارتباط در محورهای اصلی و فرعی برقرار است.

حسن نیا ادامه داد: محور بندرعباس – جاسک – چابهار که به علت تخریب تعداد زیادی پل حوزه به خصوص در هرمزگان مسدود شده بود، تا پایان امشب بازگشایی می شود تا شهروندان بتوانند با استفاده  از کنارگذرها بین هرمزگان و استان سیستان بلوچستان تردد کنند.

رییس سازمان راهداری کشور درباره  وضعیت راه های ارتباطی استان هرمزگان نیز توضیح داد: محورهای غرب استان هرمزگان، بندر لنگه پارسیان و بستک آسیب های بیشتری داشته اند. در شرق استان نیز در میناب،رودان و جاسک میزان تخریب بالا بوده اما بیشترین میزان تخریب در محور جاسک – کنارک به وقوع پیوسته و پل های زیادی در این محور تخریب شده است.

حسن نیا ادامه داد: تا فردا ظهر راه های اصلی این محور بازگشایی خواهد شد و با احداث کنار گذرها، عملیات بازگشایی محور جاسک – کنارک به پایان خواهد رسید.

او تاکید کرد: بازگشایی راه های اصلی با احداث کنار گذرها تا فردا به پایان می رسد اما انجام بازسازی های اصلی حداقل تا پایان سال آینده طول می کشد. همکاران ما مشغول برآورد هزینه در این خصوص هستند و در آینده آن را اعلام خواهیم کرد.