شناسهٔ خبر: 80764 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان خبر داد:

رفع تصرف ۳۴۰ میلیارد ریال از اراضی ملی در شهرستان گراش

رفع تصرف و بازگشت به بیت المال ۱۰هکتار از اراضی ملی به ارزش ۲۰۰۰ میلیارد مدیرکل راه و شهرسازی لارستان از رفع تصرف ۳۴۰ میلیارد ریال از اراضی ملی در شهرستان گراش به مساحت ۳۴ هکتار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا باقری فرد مدیر کل راه وشهرسازی لارستان با اشاره به حساسیت های موجود در خصوص اراضی ملی و انجام اقدامات پیشگیرانه با هر گونه تخلف عمدی و سهوی و تصرف اراضی ملی در جهت باز پس گیری از متصرفان اظهار داشت: با توجه به اولویت کاری اداره کل راه وشهرسازی لارستان در برخورد قاطع برای تحقق این امر، در برخورد قانونی و مقابله با سودجویان زمین هیچگونه اغماض و چشم پوشی نخواهیم داشت و با احساس مسئولیت و مشارکت مردم و همچنین حمایت مسئولان قضایی و انتظامی در حفظ و نگهداری بیت المال تلاش می کنیم.

باقری فرد درخصوص رفع تصرف اخیر در سطح شهرستان گراش گفت: اين اداره كل با بررسى تخلفات صورت گرفته و تشكيل پرونده براى اين اراضى و انتقال آن به مراجع قضايى و حسب دستور دادستان، تعداد ٤ فقره به مساحت ٣٤ هكتار  به ارزش ٣٤٠ میلیارد ریال از ید متصرفین خارج شد. 

وی ادامه داد: از آنجایی که زمین جز سرمایه های ملی و مربوط به تمام آحاد مردم و نیز نسل های آینده در جهت توسعه شهری است، باید حفاظت و نگهداری از این نعمت‌های خدادادی همکاری و مساعدت همه اقشار جامعه را در پی داشته داشته باشد .

مدیرکل راه وشهرسازی لارستان تصریح کرد: به منظور حفاظت از اراضی دولتی و حفظ حقوق بیت المال در صورت مشاهده هر گونه اقدامی مبنی بر تصرف اراضی دولتی سریعا مراتب را به یگان حفاظت از اراضی مستقر در اداره کل راه وشهرسازی لارستان به  شماره ٠٧١٥٢٢٥٥٦٤٠ در میان بگذارند.