شناسهٔ خبر: 82224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح اقدامات راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر/ با اقدامات پیشگیرانه توسط عوامل یگان حفاظت از اراضی سال گذشته هیچگونه تعدی وتعرضی به اراضی دولتی این شهرستان صورت نگرفت.

سعید حاجی احمدی ،خمینی شهر ،اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی خمینی شهر ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف کاری، از پروژه های افتتاحی و تعداد یکهزار و ۲۶۹ واحد در دست احداث و آماده سازي جهت طرح اقدام ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید حاجی احمدی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان خمینی شهر در خصوص پروژه‌های این شهرستان عنوان کرد: تقاطع غیرهمسطح کمربندی قدیم به جدید خمینی شهر با هدف كاهش حوادث رانندگی در این منطقه و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰  درصد احداث شد.  احداث تقاطع غیر همسطح شهرک برق و الکترونیک با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد و تکمیل بیمارستان منظریه توسط واحد اجرائی از دیگر پروژه های این شهرستان بوده است. همچنین مبلغ پنج‌میلیارد ریال جهت کمک هزینه احداث و تکمیل مسجد فاطمه‌الزهرا سایت مسکن مهر تخصیص داده شد.  

وی در خصوص‌اقدامات انجام شده در حوزه املاک و حقوقی شهرستان بيان داشت: اسناد تک برگ آپارتمانهای اجاره به شرط تملیک در سال گذشته و جاری در مجموع به تعداد ۹۴۸  مورد و سند پلاکهای تک‌واحدی (ویلایی) در سال ۹۹ به تعداد ۵۶ مورد صادر و ۱۰۰ مورد انتقال سند انجام شده است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی خمینی شهر، از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه به تخصیص و واگذاری زمین به شبکه بهداشت شهرستان واقع در منطقه باقرالعلوم، اداره ثبت اسناد، اتاق اصناف در پارک اداری جنب مدرسه هشترودی و مسجد فاطمه الزهرا در سایت مسکن مهر اشاره کرد.  

وی با اشاره به فعالیتهای شبانه روزی واقدامات پیشگیرانه توسط عوامل یگان حفاظت از اراضی این شهرستان گفت: در سال گذشته هیچگونه تعدی وتعرضی به اراضی دولتی در شهرستان صورت نگرفته است. و با توجه به تصرفات سالهای گذشته در اراضی منطقه دوشاخ با همت یگان حفاظت از اراضی شهرستان، این متصرفات شناسائی وبا تشکیل پرونده های حقوقی و اخطار به آنان اقدامات حفاظتی انجام پذیرفت.   

حاجی در خصوص طرح اقدام ملی شهرستان تشریح کرد: بالغ برتعداد یکهزار و ۲۶۹ واحد بطور مشاركتي جهت ساخت توسط بنياد مسكن بعنوان پيمانكار و با احتساب پروژه خيرين مسكن ساز در حال آماده‌سازي بوده که مساحت آن در مجموع بالغ بر۶۰ هزار و ۹۹۳ متر مربع است.  و این میزان از ۶۰۰ واحد سهمیه اعلام شده به شهرستان بالاتر است.  

وی در رابطه با واگذاری مسکن به  خانواده های دارای دو معلول شهرستان خمینی شهراذعان داشت: این موضوع در حال حاضر با واگذاری زمین به انجمن خیرین مسکن ساز در حال پیگیری واحداث بوده. مراحل تامین وتخصیص زمین صورت گرفته و پیشرفت فیزیکی آن در حد اخذ پروانه از شهرداری است. همچنین قراداد واگذاری در سال۹۶ برای مساحت چهارهزار متر مربع تنظیم شده و تعداد ۱۰۹ واحد در نظر گرفته شده است.    

رئیس اداره راه و شهرسازی خمینی شهر در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسکن و بازآفرینی‌شهری گفت: تا کنون  ۴۴۵ مورد معاملات ثانویه مسکن مهر شامل تشکیل پرونده، ثبت در سامانه ومعرفی برای انتقال سند به دفاتر اسناد رسمی انجام شده است. در حوزه بازآفرینی‌شهری نیز پروژه‌های تکمیل و افتتاح شده شامل: "احداث پایگاه سلامت پروین (جوی آباد) "، "احداث سالن آموزش بهداشت عمومی محله قرطمان"، "اجرای روکش آسفالت معابر جوی آباد، وازیچه، قرطمان وخیابان میردامادی"، "ساخت سرای‌محله وازیچه و جوی آباد" و " بهسازی دوشنبه‌بازار" بوده است.