شناسهٔ خبر: 82786 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور:

۱۰ کیلومتر از محور ازنا-شازند تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

بازدید خادمی.jpg مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: پیمانکار محور ازنا- شازند در استان مرکزی توانمند است و پروژه با سرعت خوبی در حال ادامه می باشد و امیدواریم تا پایان سال ۹۹ ، ده کیلومتر آن در حوزه استان مرکزی به بهره برداری برسد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در بازدیدی که از محور شازند – ازنا داشت، گفت : این محور به طول ۷۰ کیلومتر شهرستان شازند را به ازنا در لرستان متصل می‌کند که حدود ۴۰ کیلومتر از این محور در استان مرکزی و ۳۰ کیلومتر دیگر در محدوده‌ی راه‌های حوزه استحفاظی استان لرستان قرار دارد .

خادمی بیان کرد: پیمانکار محور ازنا- شازند در استان مرکزی فردی توانمند است و پروژه با سرعت خوبی در حال ادامه می باشد و امیدواریم تا پایان سال ۹۹ ، ده کیلومتر آن در حوزه استان مرکزی به بهره برداری برسد .

مرزبان مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت :  عملیات احداث باند دوم  این محوردر استان مرکزی از  سال ۹۳ و از محل اعتبارات استانی آغاز شد و تا سال ۹۶ از همین محل تامین اعتبار می‌شد که به دلیل کمبود اعتبارات استانی و وقفه در پرداخت مطالبات پیمانکار پیشرفت قابل‌توجهی در بازه زمانی مذکور حاصل نشد.

مرزبان افزود این پروژه اجرای باند دوم در قطعه اول آن به طول ۱۳.۵کیلومتر عملیات خاکی و اجرای زیراساس آهکی به طول ۲ کیلومتر ، انفجار و ترانشه طی ۶ مرحله انفجار و اجرای ۳۱ دستگاه ابنیه فنی تا پایان سال ۹۸ به اتمام رسده است . باقیمانده احداث باند دوم شامل اجرای عملیات خاکی ، زیراساس ، اساس ، آسفالت ، تکمیل ابنیه فنی و تاسیسات و ایمنی طی قرارددی به مبلغ ۱۰۷۰ میلیارد ریال زیر نظر شرکت ساخت و توسعه راههای کشور در حال انجام می باشد .

وی بیان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در اداره کل راه و شهرسازی استان از سال ۹۶ این پروژه در قالب طرح ملی قرار گرفته و با تقویت روند تخصیص اعتبار، اجرای طرح از سرعت بیشتری برخوردار شده است.