شناسهٔ خبر: 83990 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن یزد خبر داد

کلنگ احداث ۸۴ واحد طرح اقدام ملی در شهرستان تفت به زمین زده شد

اقدام ملی تفت مدیرکل بنیاد مسکن یزد، گفت: کلنگ احداث ۸۴ واحد مسکونی طرح اقدام ملّی در شهرستان تفت به زمین زده شد. این پروژه در ۵ طبقه به متراژ تقریبی ۸۵ متر مربع در ۵ بلوک توسط بنیاد مسکن استان احداث خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با حضور طالبی استاندار یزد، میرمحمّدی نماینده مردم تفت و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، صادقیان معاون عمرانی استانداری یزد ، قربانیان مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد ، نوکار فرماندار شهرستان تفت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ، کلنگ احداث ۸۴ واحد مسکونی طرح اقدام ملّی در شهرستان تفت به زمین زده شد. این پروژه در ۵ طبقه به متراژ تقریبی ۸۵ متر مربع در ۵ بلوک توسط بنیاد مسکن استان احداث خواهد شد.

 قربانیان در آئین کلنگ زنی این واحدها گفت: در طرح اقدام ملّی مسکن سهمیه شهر‌ها بر اساس نتایج حاصل از بررسی و مطالعات آماری و جمعیتی شهرها در نظر گرفته شده و همچنین متراژ واحد‌ها به طورمیانگین ۸۵ متر پیش بینی که ساخت واحدها در ۴ شهر ، اردکان ، تفت ، شاهدیه و میبد بصورت آپارتمانی و در ۱۳ شهر دیگر استان بصورت ویلایی می باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تصریح کرد: طرح اقدام ملی مسکن شامل تأمین زمین ، عقد قرارداد ، پیگیری احداث واحدهای مسکونی و واگذاری آن به مردم است و این کارها در اولویت برنامه‌های بنیاد مسکن استان قرار دارد و امیدواریم بر اساس شیوه نامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی  در ساخت و احداث واحدها با تخصیص و تأمین اعتبارات بانک‌ها و آورده‌های مردمی به نتیجه مطلوب که همان تأمین مسکن متقاضیان فاقد مسکن هستند، برسیم.  

استاندار یزد هم ضمن قدردانی از تلاشهای ادارات راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در اجرای هرچه بهتر این طرح افزود: دستگاه‌های استان به صورت جدی و با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود، مسائل مربوط به طرح اقدام ملّی مسکن را پیگیری کنند تا استانی پیشرو در زمینه اجرای این طرح باشیم.