شناسهٔ خبر: 84059 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران خبر داد:

پروژه کمربندی پاکدشت آماده سرمایه گذاری است

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از فراخوان جذب سرمایه گذار برای عقد قرارداد سه ساله ساخت و بهره برداری ۱۰ ساله جهت احداث پروژه مهم کمربندی جنوبی پاکدشت خبر داد.

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اعلام این خبر گفت: در این پروژه به طول ۳۲ کیلومتر و مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد ریال از امروز تا یکماه آینده آماده مذاکره برای جذب سرمایه گذار مطابق با قانون استفاده از ظرفیت بند ۶ تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ در کشور هستیم.

وی گفت: در همین راستا از سرمایه گذاران می خواهیم برای دریافت اسناد به معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران مراجعه کنند.

محبت خواه ادامه داد: روند تکمیل و احداث طرح در بازه زمانی سه ساله و روند بهره برداری ۱۰ ساله با نرخ سود سپرده بلند مدت یکساله بانکی است.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است این پروژه بزرگ شامل ۶۱ دستگاه آبرو،۱۰ تقاطع غیرهمسطح، دو تقاطع   شبدری  و۱۰ دستگاه پل از فرون آباد پاکدشت تا شریف آباد عبور کرده و علاوه بر کاهش قابل ملاحظه ترافیک شهرهای جنوب و جنوب شرقی استان تهران سبب کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده های محیط زیستی نیز می شود.  همچنین این پروژه به عنوان یک محور پدافند غیرعامل برای راه های استان تهران در مواقع ضروری عمل می کند.