شناسهٔ خبر: 84112 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان خبر داد

صدور ۲۵۰۰ کارت سلامت برای رانندگان بخش حمل‌و‌‌نقل عمومی جاده‌ای سیستان و بلوچستان

س و ب - کامیون.JPG مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از صدور ۲ هزار و ۵۵۷ کارت سلامت در چهار ماهه سال جاری برای رانندگان حمل و نقل عمومی مسافری و باری این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( سیستان و بلوچستان) ایوب کرد، اظهار داشت: در حال حاضر چهار مركز تخصصی طب‌ كار زیر نظر این اداره‌کل جهت انجام معاینات پزشكی رانندگان ناوگان مسافری و باری مشغول به فعالیت هستند که در این مراكز آزمایشاتی از قبیل بینایی‌سنجی، شنوایی‌سنجی، روانشناسی، معاینات پزشكی بالینی فرد نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون، چربی خون و غیره جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به الزامی بودن داشتن كارت هوشمند برای فعاليت حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده‌ای، اخذ كارت صحت و سلامت از جمله شرايط دريافت كارت مذكور محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در پایان افزود: بیشترین کارت سلامت صادر شده طی این مدت با ۲ هزار و ۳۲۲ فقره به رانندگان حمل و نقل باری استان اختصاص دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با هزار و ۶۴۷ فقره رشد ۴۱ درصدی داشته است.