شناسهٔ خبر: 85753 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی پرونده تخلف ۲۱۵ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در خوزستان

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان رسیدگی به پرونده تخلف ۲۱۵ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر استان طی ۶ ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا با اشاره به بررسی ۲۱۵پرونده تخلف شرکت های حمل و نقل جاده ای از ابتدای سال جاری تاکنون، اظهار کرد: از این تعداد ۱۳۰ پرونده در حوزه کالا و ۸۵ پرونده در حوزه مسافر بودند.

وی افزود: در حوزه شرکت های حمل و نقل کالا، برای ۲۰ شرکت حکم تعطیلی، ۷۰ شرکت مشمول پرداخت جریمه نقدی، ۱۰ شرکت تذکر کتبی دریافت و ۱۰ شرکت نیز ملزم به رعایت ضوابط و تبرئه شدند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خوزستان بیان کرد: در حوزه شرکت های حمل و نقل مسافربری نیز ۲۰ شرکت تذکر کتبی دریافت، ۶۰ شرکت مشمول جریمه نقدی و ۵ شرکت تبرئه شدند و طبق بررسی های صورت گرفته، هیچ شرکتی در این حوزه مشمول تعطیلی نشد.

بهرامی نیا عمده تخلف شرکت های حمل و نقل کالا را صدور بارنامه خارج از حوزه فعالیت و عدم پرداخت کرایه به رانندگان و عمده تخلف شرکت های حمل و نقل مسافر را صدور صورت وضعیت بدون کد رهگیری اعلام کرد.

وی تأکید کرد: این اداره کل ضوابط تأسیس و بهره برداری از شرکت های حمل ونقل بین شهری را ابلاغ کرده و همه شرکت های حمل ونقل خوزستان ملزم به اجرای این ضوابط هستند. طبق این ضوابط در صورت توقف فعالیت های حمل ونقل این شرکت ها، پروانه فعالیت آنها توسط این اداره بررسی و در صورت تخلف لغو می شود.