شناسهٔ خبر: 85975 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

ضرورت تأمین خدمات روبنایی شهر جدید گلمان

 معاون وزیر معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در جلسه مشترک ستاد بازآفرینی شهری پایدار آذربایجان‌غربی و کمیسیون ماده ۵ گفت: شهر جدید گلمان، ظرفیت کم‌نظیری دارد که می‌توان بسیاری از نیازهای شهری ارومیه به سمت این شهر سوق داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی) فرزانه صادق مالواجرد با بیان این‌که تبدیل منطقه منفصل گلمان به شهر جدید یکی از دغدغه‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی بود، گفت: بعد از تحقق این امر باید برنامه‌ریزی دقیقی برای تعیین کاربری‌ها و تأمین خدمات روبنایی در شهر جدید گلمان صورت بگیرد.

صادق مالواجرد در خصوص تعیین تکلیف روند بازسازی بافت فرسوده شهر ارومیه که بر بافت تاریخی منطبق است، تصريح کرد: شهر ارومیه پشتوانه فرهنگی غنی دارد و برخوردار از ظرفیت‌های کم‌نظیر طبیعی است. 

وی با تأکید بر این‌که بافت تاریخی شناسنامه شهروندان محسوب می‌شود، ادامه داد:  انسجام و یکپارچگی یافت تاریخی توأمان با نگهداری و سرزندگی آن محقق می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار تعيين ضوابط و مقررات ساخت در بافت‌های تاریخی از سوی میراث فرهنگی در یک‌ماه آینده شد.

صادق مالواجرد یادآور شد: تمامی مسائل و دغدغه‌های توسعه شهری ارومیه باید در اصلاح مغایرت‌های طرح‌های تفصیلی با طرح جامع شهر ارومیه لحاظ شود.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که تنها راه‌حل ساماندهی شهری، افزایش محدوده نیست، ادامه داد: در تهیه طرح‌های جامع و تفصیلی لازم است پاسخ‌گویی به مطالبه‌های مردمی در اولویت قرار بگیرد.