شناسهٔ خبر: 86095 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف برگزاری جلسات بدون محدودیت فیزیکی؛

سرویس ویدئوکنفرانس در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان راه اندازی شد

مرجان فروتن  اصفهان سرویس ویدئوکنفرانس با هدف برگزاری جلسات بدون محدودیت فیزیکی و قابلیت اتصال همزمان در چندین نقطه، در اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، مرجان فروتن، رئیس اداره آمار، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات راه و شهرسازی استان اصفهان، ضمن اعلام خبر راه‌اندازی سرویس ویدئوکنفرانس در این اداره‌کل اظهار کرد: امکان برگزاری جلسات متعدد همزمان، گفت‌وگو، ضبط جلسات بدون نیاز به وسیله جانبی، پخش زنده با کیفیت تصاویر HD، از جمله قابلیت‌های این سرویس است.  

وی با بیان اینکه از طریق این سرویس اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان قادر است جلسات خود با دیگر ارگانها و ادارات شهرستان را در جایگاه میزبان برگزار کند، گفت: تاکنون چند جلسه هماهنگی طرح اقدام ملی مسکن با شهرستانهای تابعه، جلسات آموزشی ورفع اشکال دفاتر پیشخوان دولت با مشارکت بیش از ۳۰ دفتر به صورت ویدیو کنفرانس تشکیل شده است.   

رئیس اداره آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: سرویس ویدئوکنفرانس این اداره‌کل با توجه به ضرورت برگزاری جلسات متعدد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کنونی، کاهش هزینه‌های سفر جهت شرکت در جلسات و ... راه‌اندازی شده که با همت و پشتیبانی مهندسان فناوری اطلاعات این اداره کل کاملا بدون هزینه اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.  

وی خاطرنشان کرد: پیش از این برگزاری جلسات با حضور رؤسا و یا کارشناسان ادارات شهرستان‌های تابعه مستلزم صرف وقت و هزینه بسیاری بود بدین صورت که آنان جهت شرکت در یکی از جلسات این اداره کل علاوه بر طی نمودن مسافت بیش از ۴ هزار کیلومتر، متحمل بیش از ۱۰ میلیون ریال هزینه سوخت و صرف ۵۳ ساعت زمان رفت‌وبرگشت می‌شدند که به این موارد مخاطرات سفر و استهلاک خودرو نیز اضافه می‌شد.  

فروتن افزود: در حال حاضر با راه‌اندازی سرویس ویدئوکنفرانس علاوه بر کاهش فاصله‌ها و فراهم شدن امکان حضور همزمان در چندین مکان مختلف، شاهد حذف خطرات و مشکلات ناشی از مسافرت‌های شغلی، صرفه‌جویی اقتصادی در هزینه‌های ایاب و ذهاب و همچنین صرفه‌جویی در وقت، هستیم.