شناسهٔ خبر: 86472 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قرارگیری آذربایجان غربی در جایگاه برتر تقلیل تصادفات جاده‌ای در کشور

unnamed (2).jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در ششمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان گفت: آذربایجان غربی در جایگاه برتر تقلیل تصادفات جاده ای در کشور قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ششمین جلسه مدیریت اجرایی کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان آذربایجان غربی به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی و دبیری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی و شرکت اعضا در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

 مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در این جلسه ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات انجام گرفته طی شش ماه سال جاری در زمینه ارتقاء سطح ایمنی تردد حمل و نقل،مهار و کاهش تصادفات جاده‌ای در استان بیان کرد: اجرای ۲۳۷ کیلومتر عملیات روکش آسفالت، بیش از ۴۸ هزار متر مربع چاله پرکنی محورهای اصلی و فرعی استان، آشکارسازی نقاط مستعد تصادفات در سطح استان در بیست نقطه و ۱۴۳ کیلومتر شانه سازی در محور‌های ارتباطی استان طی شش ماه نخست سال جاری اقدام شده و این اقدامات استمرار خواهند داشت .

ارسلان شکری ادامه داد: تهیه و نصب۵۰۰۰ عدد تابلو و علائم هشدار دهنده و مسیرنما، دو کیلومتر گاردیل در نقاط پرتگاهی و پر تصادف در کلیه محورهای ارتباطی استان از دیگر اقدامات انجام گرفته این اداره کل طی ۶ ماهه گذشته از سال جاری به شمار می‌رود.

دبیر کمیسیون ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون در بخش ایمنی و در راستای اجرای پروتکل های پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا نیز اقدامات قابل توجهی انجام یافته که می توان به اجرای برنامه به صورت فردی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در آموزش تردد ادوات کشاورزی در راه ها به همراه توزیع اقلام و آشکارسازی در سطح استان به تعداد ۲۱۷ نفر شرکت کننده، آموزش و ایمن‌سازی راکبین موتورسیکلت و وانت بارها با توزیع کلاهواقلامایمنیبهتعداد۱۳۲ نفر شرکت کننده و نظارت بر ناوگان عمومی و کنترل دروازه ای آن به تعداد ۳۴۸ مورد اشاره کرد.

در ادامه جلسه معاون عمرانی استاندار و رئیس کمیسیون ایمنی حمل و نقل آذربایجان غربی نیز با تاکید بر اینکه لزوم ارایه اقدامات تمامی دستگاه‌های عضو کمیسیون ایمنی حمل و نقل استان در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای گفت: براین اساس میتوان از حیث اثرگذاری اقدامات و ماهیت دستگاه‌ها رصد شود.

آیدین رحمانی در ادامه جلسه یادآور شد: در جلسات بعدی از ظرفیت شهرداران جهت ارایه عملکرد در استان برای کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای استفاده شود.

وی در ادامه به بهره مندی از ظرفیت صدا و سیمای استان تاکید کرد و بیان داشت: دستگاههای مرتبط از ظرفیت صدا و سیمای استان استفاده نموده و با تهیه فیلم های آموزشی در راستای کاهش تلفات و تصادفات جاده استان استفاده بهینه کنند.