شناسهٔ خبر: 86720 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان:

کنترل قیمت تمام شده مسکن طرح اقدام ملی، از دستاوردهای نمایشگاه صنعت ساختمان بود

امیر زاغیان نمایشگاه اصفهان معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان ارتقای سطح کیفی محصولات تولیدی و فراهم کردن بستر تعاملی میان دست‌اندرکاران ساخت و ساز با پیمانکاران را از اهداف برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان عنوان کرد و برگزاری این نمایشگاه را در کاهش قیمت‌تمام‌شده واحدهای طرح اقدام ملی مسکن موثر دانست.

امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، اظهار کرد: این استان یکی از با قدمت ترین استان‌ها در برپایی نمایشگاه صنعت ساختمان است و امسال نیز به لطف خدا تاثیر برگزاری این نمایشگاه را در کنترل قیمت مسکن شاهد خواهیم بود.  

وی افزود حضور شرکت های فعال حوزه تولیدات و تجهیزات ساختمانی در این نمایشگاه موجب رقابتی شدن این صنعت، بالا رفتن استاندارد‌های کیفی و معرفی فرصت ها، توانمندی ها و پتانسیل های موجود می شود که این مهم گامی موثر در برآوردن نیازهای داخلی است.  

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اصفهان دلیل حضور این اداره کل در بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان را دستیابی به دو هدف عنوان کرد و گفت: اولین هدف استفاده از پتانسیل نمایشگاه در شناساندن طرح اقدام ملی مسکن استان به شهروندان و فعالان حوزه ساخت و ساز بوده است.  

وی افزود در همین راستا در سه روز برپایی نمایشگاه کارشناسان مجرب و مطلع در غرفه راه و شهرسازی این نمایشگاه حضور داشتند و اطلاعاتی پیرامون اقدامات این اداره کل در حوزه مسکن و ساختمان و بالاخص طرح اقدام ملی مسکن استان را به بازدیدکنندگان ارائه دادند.   

زاغیان با بیان اینکه در گام اول اجرای طرح اقدام ملی، اصلی ترین موضوع شناسایی متقاضیان واجد شرایط و موثر است اذعان داشت: براساس تمهیداتی که اندیشیده شد پیشخوان دولت نیز در ایام نمایشگاه، در مجاورت غرفه این اداره کل مستقر شد و بصورت رایگان و آنلاین خدمات مرتبط با طرح اقدام ملی را به متقاضیان ارائه داد.    

وی ادامه داد: دومین هدف ما بررسی و کمک به ارتقای سطح کیفی و کاهش قیمت تمام شده واحدهای طرح اقدام ملی مسکن است لذا با توجه به حضور رقابتی تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان مصالح ساختمانی در این نمایشگاه، توانستیم تعاملی موثر میان فعالان ساخت‌وساز حاضر در این نمایشگاه با پیمانکاران و کارگزارانمان ایجاد کنیم. تا به لطف خدا بتوانیم در شرایط اقتصادی کنونی واحدهای طرح اقدام ملی مسکن را با همان قیمتی که به متقاضیان قول داده‌ایم آماده کنیم.