شناسهٔ خبر: 87192 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گزارش داد:

اجرای ۶۰پروژه باز آفرینی شهری در استان کردستان

بازافرینی کردستان مدیر کل راه وشهرسازی کردستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بازآفرینی شهری در استان گفت:مجموع پروژه های بازآفرینی شهری۶۰پروژه با مبلغ قرارداد حدود ۱۱۴میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( کردستان)، محمد صدیق ثابتی اظهار کرد: بازآفرینی شهری یکی از رویکردهای دولت در راستای زدودن فقر از چهره شهرهاست .

وی با اشاره به رویکرد اصلی این سیاست که در قالب سند ملی احیاء ، بهسازی ، نوسازی وتوانمند سازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری در سال ۱۳۹۳ ابلاغ گردیده گفت: کاهش فقر شهری و ارتقای کیفیت زندگی و قابلیت زیست پذیری شهرها از اهم این رویکردهاست .

ثابتی خاطر نشان کرد: مجموع پروژه های تعریف شده در این اداره حدودا ۶۰ پروژه با مبلغ قراردادی ۱۱۴ میلیارد تومان می باشد که از مجموع پروژه های مذکور تاکنون ۱۱ پروژه تحویل موقت شده است و مابقی ۴۹ پروژه دیگر فعال هستند و به تناسب اعتبار و برنامه تفضیلی مصوب عملیات اجرایی آنها پیگیری می شود.

مدیر کل راه وشهرسازی کردستان ادامه داد: منابع اعتباری پروژه ها عمدتا ملی و بعضا استانی می باشد که در سال گذشته کل اعتبار تخصیص داده شده به پروژه ها جذب و حدودا ۵۰ میلیارد تومان صورت وضعیت وصول و پرداخت شده است.

ثابتی عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴ فقره قرارداد مطالعاتی در رابطه با پروژه ها سهم استان با مشاوران برای تعریف پروژه های جدید که نقش بسیار مهمی در مرمت بافت های تاریخی، مدرسه سازی، ساماندهی معابر قدیمی و ساماندهی رودخانه های حاشیه شهرها و ... دارد، منعقد شده و به تناسب اعتباری که به پروژه ها داده خواهد شد، اقدامات لازم در حال پیگیری می باشد و برای جذب اعتبار لازم برای ترمیم بافت های فرسوده شهری یک فقره قرارداد کارگزاری نیز منعقد و برابر ضوابط و مقررات متقاضی به بانک ها جهت دریافت وام معرفی می‌شوند.