شناسهٔ خبر: 87275 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

تداوم بارش‌ها تا اواسط هفته در کشور/پیش‌بینی سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در ۱۳ استان/کاهش دید و لغو پروازها از شنبه تا دوشنبه در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد

طغیان رودخانه خرم رود کارشناس سازمان هواشناسی ضمن پیش‌بینی تداوم بارش‌ها تا اواسط هفته در کشور نسبت به سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در ۱۳ استان کشور هشدار داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۷ آذرماه و روزهای پیش‌رو پیش‌بینی کرد و گفت: تا روز یکشنبه عبور امواج سرد از کشور رخ می دهد که همراه با ریزش هوای سرد شمالی سبب می‌شود تا در نیمه غربی کشور و سواحل دریای خزر، شاهد بارندگی باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش‌ها در شمال‌غرب، غرب و ارتفاعات البرز و زاگرس عمدتا به شکل برف است. همچنین امروز شاهد بارش‌های باران و برف در استان‌های لرستان، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، گیلان، مازندران، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، و شمال استان‌های تهران، خراسان شمالی و سمنان، هستیم.

گودرزی ادامه داد: رگبار باران، گاهی با رعد و برق برای استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس، ایلام،غرب یزد، کرمان، اصفهان، و به شکل پراکنده‌تر در استان‌های همدان، خراسان‌رضوی، مرکز قم و تهران پیش‌بینی شده است. 

وی از تداوم بارش‌ها تا اواسط هفته در کشور خبر داد. گودرزی ضمن اعلام هشدار سازمان هواشناسی به استان‌های پربارش، توضیح داد: شدت بارش های سیل آسا امروز ۷ آذر در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، نوارغربی اصفهان، شمال‌غرب فارس، شمال بوشهر، کرمانشاه، کرستان، نیمه جنوبی استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، غرب مازندران، گیلان، همچنین شمال استان‌های زنجان،قزوین، البرز و تهران است که منجر به بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلاب در مناطق جنوبی خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: بارش برف در استان‌های اعلام شده سبب کاهش دید در برخی از گردنه‌های استان‌های دارای بارش برف خواهد شد.

گودرزی برای سه استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد هشدار سطح قرمز داد و گفت: در سه استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد  برای روز شنبه تا پیش از ظهر روز دوشنبه بارش‌ها سیل‌آسا خواهد بود که منجر به سیلاب در این استان‌ها، طغیان رودخانه‌ها،آبگرفتکی معابر ، کاهش دید، و لغو پروازها خواهد شد. حتما هموطنان ۳ استان قرمز از نظر هواشناسی، احتیاط لازم را درنظر داشته باشند.

وی وضعیت هوای تهران را نیز بدین شرح اعلام کرد: تهران صبح امروز مه صبحگاهی را دارد. در طول روز بارش برف در ارتفاعات و بارندگی پیش‌بینی شده است. امروز بیشینه دما در ایستگاه مهرآباد ۱۱ درجه خواهد شد.

گودرزی گفت: برای روزهای شنبه تا دوشنبه شرایط برای بارندگی در استان تهران مهیاست. بارش برف و باران طی هفته در تهران رخ می‌دهد و هوای تهران سردتر می‌شود.