شناسهٔ خبر: 87369 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان:

محورهای استان خوزستان سالم هستند / بیشتر آبگرفتگی در اهواز، کوت عبدالله و بندر امام بوده است/ شروع اقدامات لازم برای جمع آوری آب ها و اسکان آسیب دیدگان

سیل 30 شهریور99 در تالش مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان گفت: بارش های شدید این چند روز در استان تلفات جانی به همراه نداشته و بیشترین مشکل آبگرفتگی در سه منطقه استان بوده است.

رضا رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درخصوص آخرین وضعیت سیل در استان اظهار داشت: بعد از بارش های شدید این چند روز در شهرهای اهواز، بندر امام و کوت عبدالله شاهد آب گرفتگی و ورود آن به خانه ها هستیم که مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به سدهای زیاد موجود در استان شاهد سیلاب یا طغیان نبودیم و آب پشت سدها کنترل شد اما آبگرفتگی معابر در برخی مناطق اهواز، کوت عبدالله و بندر امام امکان تردد را از مردم گرفته و حتی در زیرگذرها نیز آب جمع شده بود.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات دفع آب های سطحی در اهواز و کوت عبدالله اظهار داشت: اهواز و کوت عبدالله سیستم دفع آب های سطحی را ندارند.در اهواز این مساله با فاضلاب مشترک است و چون قدیمی بوده و همراه با رشد شهر توسعه پیدا نکرده با یک بارندگی چنین اتفاقاتی را شاهد هستیم که با باران بیش از ۴۰ میلی متر آب اینگونه بالا می آید و با جمع شدن به شکل سیل وارد خانه ها می شود.

وی ادامه داد: در کوت عبدالله هم سیستم فاضلاب وجود ندارد چون خانه ها در این منطقه با توجه به قرار گرفتن در تالاب به هیچ عنوان تحت ضوابط شهری و معماری ساخته نشده است. به همین خاطر و با توجه به قرار گرفتن این خانه ها در تالاب و با توجه به ساخته شدن در حوزه های آبریز با بارش باران، آب ها به این منطقه جاری می شود و مشکلاتی را به وجود می آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خوزستان درخصوص اقدامات انجام گرفته برای حل این معضل در این مناطق تصریح کرد: بعد از این اتفاق بلافاصله ستاد بحران استان مصوباتی داشت و دستگاه های اجرایی در حال جمع آوری آب های سطحی جمع شده در این مناطق هستند.

وی ادامه داد: نیروهای جهادی هم به کمک مردم آمده اند و در کنار دیگر دستگاه ها در حال کمک به آسیب دیدگان و برای جمع کردن وسایل و یا اسکان دادن عزیزانی هستند که منازل شان آسیب دیده است.

رضایی در پایان با اشاره به اینکه این بارش ها تلفات جانی به همراه نداشته است، گفت: خوشبختانه تردد در کلیه محورهای استان برقرار بوده است و آسیبی به آن ها وارد نشده است.