شناسهٔ خبر: 87929 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس خبر داد

کاهش ۱۸/۵ درصدی تلفات حوادث ترافیکی برون‌شهری فارس در ۸ماهه نخست امسال

کمیسیون ایمنی حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از کاهش ۱۸/۵ درصدی تلفات حوادث ترافیکی برون‌شهری این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، پنجاه و ششمین جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان همزمان با چهارمین روز از گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس برگزار گردید.

سیاهپور، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده در هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط پزشکی قانونی در هشت‌‌ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش ۱۸/۵ درصدی کاهش تلفات حوادث ترافیکی برون‌شهری بوده‌ایم.

او افزود: روند کاهشی آمار تلفات ناشی از حوادث ترافیکی در استان فارس برای چهارمین سال پیاپی نشان‌‌دهنده اقدامات و برنامه‌ریزی‌های موثر در این زمینه است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان با اشاره به نقش سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای در کاهش حوادث ترافیکی افزود: در یک حادثه ترافیکی سه زمان وقوع حادثه(قبل از وقوع، حین وقوع، پس از وقوع) وجود دارد که نقش هر کدام از دستگاه‌های خدمات‌رسان در این مقاطع زمانی بسیار موثر است؛ مخصوصاً نقش پلیس‌راه به‌عنوان نظم‌دهنده ترافیک، کما اینکه پلیس‌راه استان فارس نقش بسیار مهمی در کاهش تصادفات جاده‌ای ایفا کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: فارس به‌عنوان سومین استان پهناور کشور با دارا بودن ۱۲/۳ درصد مجموع راه‌های کشور، رتبه نخست طول راه‌های هم‌سنگ را دارا است که قرار گیری در دو کریدور ارتباطی جاده‌ای جنوب-شمال و همچنین شرق-غرب کشور، نقش استراتژیک بخش راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس را به خوبی نمایان می‌سازد.