شناسهٔ خبر: 88604 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی تهران خبر داد:

آشفتگی بازار مصالح و تعطیلی کارخانجات تولید بتن در روند عملیات اجرایی تهرانسر وقفه‌ای ایجاد نکرد / به بهره‌برداری رسیدن پل گلوکان تا پایان سال و حل مشکل ترافیک جاده لشگرک به فشم

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از روند عملیات اجرایی بدون وقفه تهرانسر و همچنین از مراحل پایانی عملیات احداث پل گلوکان خبر داد.

خلیل محبت‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در بیست و ششمین بازدید خود از پروژه تهرانسر و پل گلوکان با اشاره به اینکه موتور محرک اقتصاد، صنعت ساختمان است، اظهار داشت: در شرایط کنونی نیاز است که صنعت ساختمان بیش از پیش فعال شود و انبوه‌سازان به عنوان بازوان قدرتمند در مسیر تولید مسکن می‌توانند با توان اجرایی بالا و قدرت سرمایه‌گذاری حوزه مسکن را با راهبردهای دولت از رکود خارج کنند.

در ادامه محبت خواه اظهار داشت: تحریم‌های یکجانبه غرب علیه ایران در کنار کاهش قدرت خرید مصرف‌کنندگان از مهمترین چالش‌های جدی طی سال‌های اخیر بوده است.

وی افزود: در این میان صنایع مرتبط با صنعت ساختمان بیشترین زیان را متحمل شده‌اند اما علیرغم این موضوع و تعطیلی کارخانه‌های بتن به دلیل آلودگی هوای تهران پروژه تهرانسر، به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است و به لحاظ تامین مصالح و کیفیت اجرا در هیچ کدام از بلوک‌ها دچار مشکل نیستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: با این حال به صورت خاص در پروژه تهرانسر تاکید بر حضور مستمر دستگاه نظارت و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در تمام پروژه ها و همچنین نظارت بر روند اجرا ، به حد نصاب رسیدن نیروی کار و مهم‌تر از همه ایمنی گودبرداری‌ها در جهت حفظ جان کارگر ان و مهندسان است.

وی با تاکید بر اینکه مهندسان و کارگران ایرانی سرمایه های ما هستند و  در زمان اوج ویروس کرونا نیز تمام بلوک‌های تهرانسر شبانه روزی فعال بود، درخصوص روند انجام کار اظهار داشت: انتظار داریم تا پایان هفته جاری آخرین تغییرات نقشه‌ای سازه‌ها و معماری و تاسیسات ارائه شود.

وی افزود: پس از پایان این هفته هیج گونه تغییری پذیرفته نخواهد شد و مساله مهم بعدی که در تمام بازدیدها مکررا یادآوری شده است، پایبندی به ضوابط آیین نامه‌ها و مقررات ملی ساختمان بوده که باید توسط انبوه‌سازان سر لوحه کار باشد.  

محبت‌خواه در ادامه با اشاره به بازدید خود از پروژه عملیات اجرایی احداث پل گلوکان در محور لشگرک به آهار دیزین، تصریح کرد: با پیگیریهای انجام شده و تزریق اعتبار لازم این پروژه در حال طی کردن مراحل نهایی است و تا پایان سال جاری مسیر این پل برای تردد شهروندان باز و به بهره برداری خواهد رسید تا مشکل گره ترافیک جاده لشگرک به فشم باز خواهد شد.