شناسهٔ خبر: 88763 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار کرمان از بزرگراه جیرفت – بافت و پل سرجاز در محور جیرفت- کهنوج

جنوب کرمان / استاندار کرمان استاندار کرمان به همراه نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان و دیگر مسئولین شهرستان جیرفت از بزرگراه جیرفت – بافت و پلهای سرجاز و جنگل آباد در بزرگراه جیرفت - کهنوج بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری راه و شهر سازی (جنوب کرمان)، محمد ساردویی در حاشیه این بازدید گفت: بزرگراه جیرفت - بافت - سیرجان به طول۲۷۵ کیلومتر که ۰۱۱ کیلومتر از این بزرگراه در حوزه راه وشهر سازی جنوب کرمان داردکه ۱۹ کیلومتر آن بصورت چهار خطه در حال بهره برداری و ۷ کیلومتر در دست اجرا است که تا پایان سال جاری به بهره برداری میرسد  و ۲۵ کیلومتر در مرحله اخذ مجوز مناقصه است.

وی اظهار داشت : اعتبار هزینه شده تا کنون ۵۶۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیازجهت اتمام پروژه بالغ بر ۴۵۳۰ میلیارد ریال برآورد شده و  اعتبار مصوب سال جاری ۱۴۵ میلیارد ریال است.

وی همچنین در بازدید از پل های سرجاز و جنگل آباد واقع در بزرگراه جیرفت - کهنوج عنوان کرد : روند اجرایی پل سرجاز با ۱۳ دهانه ۲۸متری تا کنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پل جنگل  آباد با ۷ دهانه ۲۸ متری ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همزمان انعقاد قرارداد برای احداث راه دسترسی بین پل سرجاز و پل جنگل آباد انجام شده است.

ساردویی در خصوص هزینه های پل سرجاز و جنگل آباد ادامه داد: پل دوم جنگل آباد به طول کلی ۱۹۶ متر  با اعتباری به مبلغ ۱۲۰ میلیارد ریال قرار داد بسته شده و در خصوص پل دوم سرجاز به طول کلی ۳۴۸ متر که تاکنون ۷۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در خصوص بزرگراه جیرفت – بافت – سیرجان و اهمیت پل سرجاز  بیان کرد: این پروژه ها درترانزیت محصولات کشاورزی و معدنی به استان های همجوار و مرکز کشور دارای اهمیت بوده و همچنین با پوشش مناطق گردشگری زیبا و منحصر به فرد، روزانه میزبان شمار زیادی از هموطنان جنوب کشور به ویژه استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با همکاری مدیران ارشد استان و شهرستان جیرفت به زودی این پروژه ها  به بهره برداری برسد.