شناسهٔ خبر: 88885 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان خبر داد:

​تشدید نظارت‌ها بر ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری در همدان

ایمنی و ترافیک رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از تشدید نظارت‌ها بر ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری با توجه به آغاز فصل زمستان و بروز شرایط نامساعد جوی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان) رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان از تشدید نظارت‌ها بر ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری با توجه به آغاز فصل زمستان و بروز شرایط نامساعد جوی در استان خبر داد.

مصطفی وصالی رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان اظهار داشت: به منظور نظارت‌های مستمر بر رعایت موارد ایمنی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی، اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به همراه نمایندگانی از پلیس راه با حضور در محورهای مواصلاتی استان، نسبت به کنترل و نظارت بر ناوگان برون شهری اقدام کردند.

وی افزود: در همین زمینه و با توجه به آغاز فصل زمستان، بروز شرایط نامساعد جوی در استان و جلوگیری از سوانح و حوادث جاده‌ای، رانندگان کالا باید کنترل بیشتری بر وسائل نقلیه باربری از لحاظ دارا بودن تجهیزات ایمنی سالم بر اساس نظریه مدیرفنی هنگام صدور بارنامه داشته باشند.

وصالی اضافه کرد: رعایت نکات ایمنی از طرف رانندگان  و نظارت بر موارد ایمنی ناوگان ها برابر چک لیست‌های نظارتی به ویژه به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، از طرف مدیران فنی شرکت‌های حمل‌ونقل از اهمیت بسزایی برخوردار  است.

وی در ادامه به محدودیت‌های کرونایی در استان اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای آغاز طرح تاکنون از ناوگان‌های باری به منظور رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در قالب گروه‌هایی متشکل از کارشناسان حمل و نقل ادارات تابعه شهرستانی، پلیس راه و نمایندگان مراکز بهداشت استان و سایر دستگاه‌های مرتبط بازدید شده است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همدان تأکید کرد: استفاده کنندگان از ناوگان حمل ونقل عمومی برون شهری می‌توانند شکایات خود را از طریق تلفن گویای ۱۴۱ با اداره کل راهدار‌ی و حمل و نقل جاده‌ای استان در میان بگذارند.