شناسهٔ خبر: 89223 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران در پیامی اعلام کرد:

شکوه و عظمت نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران مدیون ایثار و جهاد مادران و همسران شهداست

حسن اسحاقی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا در پیامی عملکرد آن ها را در هشت سال دفاع مقدس شایسته قدردانی دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حسن اسحاقی، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران به مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا در پیامی عملکرد آن ها را در هشت سال دفاع مقدس شایسته قدردانی دانست.

در متن پیام مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور ایثارگران آمده است: شهدا که با خون خود، واژه‌های سرخ شهادت را در دیوان هستی به نظم کشیدند و از فرش به عرش رسیدند، انسان‌های با تقوایی بودند که در دامان پاک مادرانی پرورش یافتند یا در جوار همسرانی زندگی می‌کردند که داغ جانسوز شهادت عزیز دلبندشان را به جان خریدند تا حریم میهن، امن بماند و دست بیگانگان به پاره‌ای از خاک وطن نرسد.

وچه زیباست سالروز وفات این بانوی بزرگ حضرت ام‌البنین(س) که اسوه شجاعت و نماد نجابت را روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری کرده اند و این فرصتی است برای تکریم آن همسران و مادرانی که به ندای پیر و مراد خود حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و در دوران انقلاب و دفاع مقدس همسران رشید و فرزندان برومند خود را برای فداکاری و جان‌نثاری در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف آماده و تشویق نموده و بعد از شهادت عزیزانشان نیز با شجاعت، صبر و استقامت و پیروی از ولایت فقیه همواره منادی، مروج و علمدار خط سرخ شهیدان و اهداف و آرمان‌های والای آنان بوده‌اند. ایثار و فداکاری و صبر و پایداری مادران و همسران و خانواده شهیدان هشت سال دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

به یقین شکوه و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدیون ایثار و جهاد بانوان بزرگ منشی است که اسوه‌های رشادت و ایمان را تا لحظه شهادت همراهی کردند و امروز منش و سلوک آنان در پایداری، ایمان و ولایت‌مداری سرلوحه بانوان ایران اسلامی است.

در سالروز وفات حضرت ام البنین (سلام الله علیها) فرصت را مغتنم می‌شمارم و ضمن تکریم مادران و همسران شهدا، خاصه مادر گرانقدرم همسر سردار شهید محسن اسحاقی و گرامیداشت شأن و منزلت آنان از پروردگار متعال سلامت و عزت آنان را مسألت می نمایم. امید آنکه به فضل الهی دعای خير این بانوان نیک سیرت، هميشه بدرقه راه سربلندي و مقاومت مردم ايران باشد.