شناسهٔ خبر: 8923 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بيستمين آزمون تأسيس شركت‌های حمل ونقل بين المللی كالا برگزار می‌شود

محمدجواد عطرچیان ​بيستمين آزمون تأسيس شركت‌های حمل‌ ونقل بين‌‌المللی كالا در روز جمعه مورخ ۳۰ مرداد ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از روابط‌ عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور، محمدجواد عطرچيان، مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌‌هاي مرزي این سازمان با بيان اين خبر اظهار کرد: پيرو اطلاعيه قبلي، فرايند ثبت‌ نام از ساعت صفر روز شنبه مورخ ۲۰ تير آغاز و تا ساعت ۲۴ روز جمعه مورخ ۹ مرداد ۱۳۹۴، به پایان می رسد.

 وي يادآور شد: جهت تسهيل فرايند ثبت‌نام، امسال ترتيبي پيش‌بيني شده است تا متقاضياني كه در دوره گذشته (نوزدهم)، مجاز به شركت در آزمون بوده‌اند، بتوانند با مراجعه به سايت ثبت‌نام آمادگي خود را براي شركت در آزمون دوره بيستم اعلام کنند.

ضمن آنكه امكان ويرايش و تكميل اطلاعات مندرج در دوره گذشته نيز براي آنها، فراهم شده است و طبعاً اين دسته داوطلبان، تا زمانيكه اطلاعات خود را ويرايش نکرده اند نيازي به مراجعه به ادارات كل حمل ‌ونقل استان محل تقاضاي تاسيس نداشته و فرايند ثبت‌نام آنان، با همان مراجعه اينترنتي، به سادگي خاتمه مي‌يابد، البته در صورت هرگونه ويرايش از جمله تغيير محل تقاضاي تأسيس، ‌ تغيير عكس، آدرس و غيره بايد مدارك جديد خود را به اداره‌كل حمل و نقل استان محل تقاضاي تأسيس ارائه کنند.

عطرچيان همچنين اظهار کرد: براي متقاضياني كه دوره گذشته (نوزدهم) در آزمون ثبت ‌نام نکرده يا مجاز به شركت نبوده‌اند، روال ثبت‌نام همانند دوره گذشته مستلزم تكميل و بارگذاري كليه اطلاعات درخواستي و مراجعه به واحد ترانزيت اداره‌كل حمل و نقل استان محل تأسيس، حداكثر ۳ روز كاري بعد از ثبت‌نام اينترنتي است.

مديركل دفتر ترانزيت و پايانه‌‌هاي مرزي، با تأكيد بر واكاوي دقيق كليه پيشنهادها، نقطه ‌نظرها و انتقادهاي متقاضيان آزمون دوره گذشته كه از شيوه‌هاي مختلف اعم از كتبي، شفاهي، ايميل، ‌ نمابر، تماس تلفني، پيامك، ... دريافت شده، همچنين شمار قابل توجهي از ملاحظات و ديدگاه‌هاي كارشناسان، ‌ مديران، صاحبنظران و عموم فعالان حمل و نقل مندرج در رسانه‌ها و جرايد، گفت: سعي شده است تا از نتايج حاصله، با لحاظ مقررات و واقعيات موجود، در جهت بهبود شرايط برگزاري آزمون جديد، استفاده شود.

وی ادامه داد: متقاضيان شركت در آزمون بايد اطلاعات و دانش جامع و كافي علمي و كاربردي در حوزه‌هاي مرتبط با حمل و نقل بين‌المللي كالا و ترانزيت با شيوه‌هاي مختلف حمل و نقل را داشته باشند و جهت كمك به داوطلبين نيز منابعي جهت بهره‌ برداري و مطالعه آنان در صورت لزوم در سايت سازمان معرفي شده است/.

نظر شما