شناسهٔ خبر: 89405 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای الیگودرز:

نظارت جدی بر رعایت نرخ تن_کیلومتر در الیگودرز ادامه دارد

IMG-20210202-WA0058.jpg از آغاز اجرای نرخ تن_کیلومتر ناوگان کالا تاکنون با دقت و جدیت بر رعایت این نرخ توسط شرکت های حمل و نقل شهرستان الیگودرز نظارت می شود.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامعباس عباسی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان الیگودرز گفت: از آغاز اجرای محاسبه نرخ کرایه ناوگان کالا برحسب تن _ کیلومتر تاکنون بر اساس بروز رسانی های ابلاغی سازمان راهداری، ضمن اعمال تغییرات با دقت و جدیت بر رعایت این نرخ توسط شرکت های حمل و نقل شهرستان الیگودرز نظارت داریم و علاوه بر بازدیدهای مکرر از پایانه بار شهرستان، شرکت ها نیز به ارائه گزارش ماهیانه ملزم گردیده‌اند.

وی با اشاره به وجود سه مبادی ورود و خروج بار از الیگودرز خواستار همکاری بیشتر پلیس راه برای جلوگیری از فرار بار از این شهرستان گردید و افزود: درخصوص نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی حوزه مسافر نیز بازدیدهای روزانه از مراکز تابعه و پایانه مسافر شهرستان صورت می گیرد و تمام فرآیندهای ضدعفونی تحت کنترل است. صدور بلیت اتوبوس براساس شماره ملی مسافر و سفرها با رعایت سقف ۵۰درصد مسافر در هر سرویس انجام می شود.

عباسی با اشاره به اقدامات شهرستان الیگودرز در حوزه راهداری گفت: از۱۵ آبان ماه سال جاری تاکنون اقدامات قابل توجهی در حوزه راهداری انجام شده که از مهم ترین آن ها می توان به پاکسازی حریم راه به طول ۴۰ کیلومتر، شانه سازی و ترانشه برداری هر کدام به طول ۳ کیلومتر راه، ۷۰۰ متر شن ریزی راه روستایی، لکه گیری غیرهندسی در سطح ۲۰۰ متر، خاکریزی و پر کردن پشت پل جهانخوش، ۵ مرحله برفروبی، برخورد و صدور اخطار برای ۳۰ پرونده تخلف حریم راه و ارجاع ۳۵ مورد کروکی به کمیسیون حریم استان اشاره کرد.

وی از اصلاح و آشکارسازی ۳ نقطه پرتصادف در راه های اصلی الیگودرز خبر داد و گفت: این نقاط نیازمند روشنایی است که به محض تعیین پیمانکار روشنایی نسبت به نصب علائم و آشکارسازی توسط شهرستان اقدام می شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان الیگودرز درخصوص ادامه طرح ابرار در این شهرستان گفت: با مساعد شدن هوا برای ادامه طرح ابرار(اقدام برای راه های اولویت دار روستایی) در شهرستان الیگودرز آمادگی داریم.

عباسی گفت: راهداری الیگودرز برای زیباسازی منظر راه و آماده نمودن محورها برای سفرهای نوروزی برنامه ریزی نموده است و عملیات ریزش برداری، نصب و به روزرسانی علائم و تابلوها، لکه گیری و پاکسازی حاشیه راه و ... را در دستور کار دارد.