شناسهٔ خبر: 89701 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال تاکنون صورت گرفت

کنترل ۲۷۸۰ دستگاه وسیله نقلیه باری توسط باسکولهای سیار در مازندران

مازندران رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز تعداد ۲۷۸۰ دستگاه وسایل نقلیه باری توسط باسکول های سیار در محورهای ارتباطی مازندران مورد بازدید و کنترل قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، (مازندران) ، مهندس ناهید شهرامی نیا اظهار داشت: از تعداد وسایل نقلیه ذکر شده ، ۳۰۸ مورد جهت طرح در دبیرخانه کمیسیون های مربوطه ماده ۱۱ و ماده ۱۲ ( رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکت های حمل و نقل ) مورد رسیدگی و ابلاغ رای قرار گرفته است.

وی در خصوص اهداف اجرایی طرح مذکور خاطر نشان ساخت: "اضافه تناژ" يكي از مهمترين عوامل تخريب جاده ها بوده و این طرح (کنترل اضافه بار کمپرسی ها)  به منظور پیشگیری از خسارت به راه و ارتقاي ايمني عبور و مرور و کاهش تصادفات انجام می گیرد.

مهندس شهرامی نیا ادامه داد: این طرح به شکل گشت های مشترک ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان ها و پلیس راه از طریق کنترلهای میدانی درمبادی بارگیری و مقابل پلیس راه ها در محورهای پرخطر و دارای معادن به خصوص(هراز ، سوادکوه ،کندوان ، نور و...) انجام می شود.