شناسهٔ خبر: 90010 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پنجمین آزمون متمرکز رانندگان عمومی گلستان همزمان با سراسر کشور برگزار شد

پنجمین آزمون متمرکز دوره های آموزشی بدو خدمت رانندگان بخش بار و مسافر و حمل مواد خطرناک گلستان همزمان با سراسر کشور و با حضور نماینده مرکز آموزش سازمان متبوع در محل مرکز آزمون گرگان برگزار شد.

مسئول آموزش رانندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل گلستان روز شنبه در حاشیه برگزاری این آزمون در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی (راهداری گلستان) گفت: در این آزمون بیش از 50 نفر از متقاضیان شغل رانندگی در بخش کالا و مسافر از سراسر استان که خواهان دریافت کارت هوشمند هستند،شرکت کردند.

به گفته وی،یکی از الزامات دریافت کارت هوشمند برای متقاضیان شغل رانندگی در بخش حمل و نقل عمومی،دریافت گواهینامه های آموزشی بدو خدمت است.

 یازرلو ادامه داد: متقاضیان،پیش از برگزاری آزمون،فایل های آموزشی را از طریق دو مجری ذیصلاح آموزش رانندگان عمومی استان دریافت،تا پس از مطالعه و تماشای آنها برای این آزمون اطلاعات لازم را داشته باشند.

رئیس اداره کالا اداره کل راهداری و حمل و نقل گلستان،فایل های آموزشی ارائه شده به متقاضیان را شامل آموزش های لازم در بخش ایمنی،حقوقی،بهداشتی،قوانین کاری و اخلاق حرفه ای بیان کرد و گفت که اگر متقاضی شغل رانندگی به این اطلاعات و اعمال آنها آگاهی نداشته باشد قطعا نخواهد توانست وارد این شغل شود.

یازرلو در پایان،تعداد رانندگان باری و مسافری دارای کارت هوشمند استان را؛ ۱۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ۱۲ هزار نفر در بخش کالا و ۳ هزار نفر در بخش مسافر به رانندگی مشغول هستند که با موفقیت شرکت کنندگان این آزمون ،به تعداد این افراد اضافه خواهد شد.