شناسهٔ خبر: 90176 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در راستای استفاده از توان داخل انجام شد

بازديد رئيس سازمان هواپيمايی کشوری از گروه شرکت‌های توربوکمپرسور نفت (OTC)

تورج دهقانی زنگنه معاون وزير و رئيس سازمان هواپيمايی كشوری از کارخانه تولید موتور و دفتر طراحی گروه شرکت‌های توربوکمپرسور نفت (OTC) بازديد و در جريان روند ساخت و بازسازی توربین‌های گازی صنعتی اين شركت قرار گرفت. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاپيتان تورج دهقانی زنگنه، رئيس سازمان هواپيمايی كشوری از کارخانه تولید موتور و دفتر طراحی گروه شرکت‌های توربوکمپرسور نفت (OTC) بازديد و در جريان روند ساخت و بازسازي توربین‌های گازی صنعتی اين شركت قرار گرفت.

وی طی بازدید از این کارخانه اظهارداشت: توانمندی‌های بی‌نظیری در این مجموعه وجود دارد که بیانگر ۲۰ سال سرمایه گذاری و تجربه در حوزه موتورهای توربینی است.

زنگنه افزود: این توانمندی‌ها یک دستاورد و کوله بار بسیار بزرگ برای OTC  فراهم کرده است که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بزرگترینMRO در این مجموعه باشیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: امروز در کشور بسیاری از هواپیماها به علت اشکالات موتور  زمینگیر شده‌اند و شرکت‌های هواپیمایی باید به این سمت و سو بروند و از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان داخلی استفاده کنند و در گام اول هواپیماهای زمینگیر با کمک این شرکت‌ها به پرواز در آیند.

وی افزود: مجموعه OTC ثابت کرد که اگر توان دفاعی مملکت را در کنار بخش تجاری به کار بگیریم قطعا موفق خواهیم بود.

گفتنی است؛ گروه شرکت‌های توربوکمپرسور نفت (OTC) در حال حاضر در زمینه مهندسی، طراحی، ساخت، تعمیر و بازسازی توربین‌‌های گازی صنعتی فعالیت دارد که قرار است در صورت موافقت سازمان هواپیمایی کشوری در زمينه بازسازی و ساخت قطعات موتور‌های هوایی فعالیت داشته باشد.

افزايش كيفيت بازسازي قطعات و جلوگيري از سوانح مربوطه، تكميل حلقه مفقوده در بازسازي و ساخت قطعات در MROهای موتور، ایجاد زیرساخت‌های تست قطعات هوايي و موتورهای هوایی، پایش روند و وضعیت موتورهاي هوايي در ایرلاین‌ها، افزایش نرخ آمادگی ناوگان و بكارگيري مجدد هواپیماهای زمينگير كشور با رفع نيازهاي بحراني و گلوگاهي و جلوگيري از خروج ارز از كشور از اهداف اين شركت به شمار مي‌رود.