شناسهٔ خبر: 90382 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد:

لزوم بهره‌گیری دستگاه‌های اجرایی و زیرساختی از خدمات آزمایشگاه فنی مکانیک خاک/در دستور کار بودن رفع تصرف از زمین‌های اطراف شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

خلیل محبت خواه جلسه پایانی شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان تهران به ریاست مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور سایر مدیران دستگاه‌های اجرایی وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در پاین جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان تهران اظهار داشت: لازم است‌ اقدام ملی تولید مسکن با قدرت مضاعفی توسط شرکت عمران شهرهای جدید (پرند و پردیس) دنبال و هرجا که نیاز به مصوبات اداره کل راه و شهرسازی بود، در این زمینه مطابق مقررات کارگشایی انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بهتر است اطلاع رسانی بهتر و قوی‌تر از اقدامات وزارت راه و شهرسازی انجام شود، افزود: بدون شک در  سال آینده الکترونیکی کردن خدمات در دستگاه‌ها لازم است به طور کامل انجام گیرد و اعضا شورای هماهنگی در جلسه اول سال آینده گزارشی در این خصوص ارائه کنند.

محبت خواه با تاکید براینکه شایسته است دستگاه‌های اجرایی در پروژه‌های خود از خدمات آزمایشگاه فنی مکانیک خاک استفاده کنند، گفت: خواسته دستگاه‌های اجرایی این است که شرکت آزمایشگاه فنی مکانیک خاک در نرخ هزینه‌ها تجدید نظر کند تا پیمانکاران بخش خصوصی و دستگاه‌های عضو با رقبت و قدرت بیشتری از خدمات آزمایشگاه بهره ببرند.

وی همچنین به دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد تا از خدمات فنی و آموزشی آزمایشگاه فنی مکانیک خاک بهره بیشتری ببرند و پرداخت‌ها به شرکت را در اولویت کارهای‌شان قرار دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه مبارزه با زمین خواری را از مهمترین اولویت‌های راه و شهرسازی استان تهران دانست و خاطرنشان کرد: رفع تصرف از موارد زمین خواری در اطراف شهر فرودگاهی امام خمینی می‌بایست قبل از نوروز امسال توسط یگان حفاظت اداره کل و مدیر شهرستان ری انجام شود. به همین خاطر لازم است از فرمانداری ری پیگیری های مورد نیاز انجام گرفته و گزارش تصرف‌ها سریعا اعلام شود.

وی همچنین بر تعیین تکلیف پروژه‌ها و اقدامات در سال آخر دولت تاکید و گفت: برای بهره‌برداری جمعی و بین‌دستگاهی از اقدامات وزارت راه و شهرسازی باید آمادگی لازم وجود داشته باشد.

در این جلسه قالیباف مدیرکل آزمایشگاه مکانیک خاک استان تهران با اعلام آمادگی آزمایشگاه برای خدمت رسانی اظهار داشت: سه فاکتور عملکرد مطلوب،ایمنی و دوام سازه‌ای هدف اصلی آزمایشگاه استو

وی افزود: جهت‌گیری کنترل کیفی امروزه در دنیا عملکرد مبنایی است، باید تفکر ساخت و ساز ساختمان کشور عوض شود. شهرک‌های اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم هنوز سازه‌هایشان سرحال و سرپا هستند و به همین خاطر افزایش عمر ساختمان باید هدف انبوه سازان باشد.

قالیباف گفت: در این زمینه شرکت می‌تواند در زمینه آموزشی هم فعال باشد چون اساس کار شرکت آزمایشگاه مکانیک خاک استانداردهای بین المللی است و آزمایش‌های ما هم محلی و موضعی نیست و تفسیر این آزمایش‌ها در همه جا قابل بهره‌برداری است.

وی بر ضرورت پیوند سازمان نظام مهندسی با آزمایشگاه فنی مکانیک خاک و مباحث نظارت‌های لازم برکار نظام مهندسی توسط آزمایشگاه فنی مکانیک خاک با حفظ مبحث تعارض منافع تاکید کرد و افزود: مطالعات ژئوتکنیک، کنترل مصالح ساختمانی و کنترل کیفی حین اجرا سه وجه اصلی کار آزمایشگاه فنی مکانیک خاک است.