شناسهٔ خبر: 90494 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید مدیرکل دیوان محاسبات استان کرمان از پروژه راه اصلی جاسک – محمدآباد ریگان

جنوب کرمان جاسک ریگان مدیرکل راه وشهرسازی جنوب کرمان در بازدید مدیر کل دیوان محاسبات استان کرمان از پروژه راه اصلی جاسک – محمدآباد ریگان اظهار داشت: تاکنون ۱۳۵ کیلومتر از این پروژه ۴۴۷ کیلومتری مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (جنوب کرمان) ، محمد ساردویی در حاشیه این بازدید گفت : محور جاسک – محمد آباد ریگان  به طول کلی ۴۷۷ کیلومتر ، بندر جاسک را با عبور از شهرستانهای  قلعه گنج و رودبار جنوب که در جنوب کرمان واقع شده  را به محمد آباد ریگان متصل می کند، با توجه به ظرفیت های موجود در زمینه کشاورزی و معدنی و همچنین نیاز به مسیر ارتباطی بنادر جنوبی کشور به نواحی مرکزی  بیش از پیش نیازمند توسعه زیر ساختهای راهسازی در جنوب کرمان می باشیم که همکاری سازمان دیوان محاسبات استان در این زمینه قابل تقدیر است.

وی اظهارداشت : ۱۸۱کیلو متر از این محور در حوزه اداره کل راه و شهر سازی استان هرمزگان قرار دارد که ۴۵ کیلومتر آن  توسط راه و شهرسازی جنوب کرمان در سالهای قبل احداث شده  که ۲۲۶کیلومتر از این  مسیر در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد و ما بقی در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهر سازی شمال استان کرمان است.

ساردویی در خصوص پیشرفت فیزیکی  این محور بیان کرد : تا کنون ۱۳۵ کیلومتر آن احداث و به بهره برداری رسیده  وعملیات زیر سازی ۱۷ کیلومتر از مسیر با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد در دست اجراست و  روسازی  و آسفالت  ۱۹ کیلومتر دیگر از سه راهی چاه حسن  نیز عملیات خاکریزی ، ساخت ابنیه و پخش بیس آن انجام شده و آماده مناقصه آسفالت است.

مدیر کل راه و شهر سازی جنوب کرمان در ادامه افزود : مطالعات پل بزرگ محور برجک به طول ۳۰۰ متر انجام شده و آماده برگزاری مناقصه است، همچنین لازم است  که بر روی رودخانه هلیل رود نیز پل ۴۰۰متری طراحی شود که در صورت تامین اعتبار  عملیات مطالعاتی آن انجام خواهد شد.

نیاز ۲۴۰۰میلیاردی برای ساخت ۲ پل بزرگ

وی در خصوص  اعتبار مورد نیاز این پروژه  اظهارداشت : در احداث ۱۴ کیلومتر باقی مانده تا انتهای حوزه جنوب کرمان برای ساخت  ۲ پل بزرگ ، پرداخت مطالبات پیمانکار ان و آسفالت قسمتهای  آماده روسازی به مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد ریال  مورد نیاز است.