شناسهٔ خبر: 90655 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

افزایش ۴۴۲ کیلومتری طول بزرگراه‌های استان اصفهان در دور دوم دولت تدبیر و امید

راه اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ابتدای دولت دوازدهم ۱۰۹ فقره قراداد برای حوزه بزرگراهی استان اصفهان منعقد و عملیات اجرایی آن آغاز شد و در طی این ۴ سال ۴۴۲ کیلومتر بزرگراه در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی  اظهار کرد: در چهارسال اخیر ۴۴۲ کیلومتر بزرگراه در سطح استان اصفهان به بهره‌برداری رسید که این میزان با انعقاد ۱۰۹ فقره قرارداد و به ارزش ۶۱۸ میلیارد تومان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی حدود۳۳ دستگاه پل تقاطع غیر همسطح در سطح استان ساخته شده و به بهره‌برداری رسیده است، اذعان داشت: اعتبار هزینه شده برای ساخت این تقاطع‌های غیرهمسطح ۱۱۵.۵ میلیارد تومان بوده است.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در حوزه راه روستایی تا قبل از انتقال این حوزه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای (ابتدای سال جاری)، ۲۲۰ کیلومتر راه روستایی با مشخصات راه اصلی روستایی به مبلغ ۲۸۶ میلیارد تومان اجرا و به بهره‌برداری رسیده است. 

وی از دیگر شاخصه‌های این معاونت، به احداث ساختمان‌های دولتی اشاره کرد و گفت: در دور دوم دولت تدبیر و امید توانستیم در سطح استان اصفهان ۵ هزار و ۸۷۰ متر مربع از ساختمان‌های دولتی را با اعتبار هزینه شده حدود ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار دهیم.  

شاهسوندی با بیان اینکه حوزه راهسازی در سطح استان اصفهان بسیاز حائز اهمیت است عنوان کرد: کلانشهر اصفهان به لحاظ قرار گیری در مرکز ثقل کشور و عبور کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب، بخش عظیمی از بار ترافیک کشور را متحمل می‌شود.  

وی افزود: در حال حاضر اکثر راه‌های استان که به استان‌های همجوار دسترسی پیدا می‌کنند بصوت چهارخطه و بزرگراهی تبدیل شدند و ما درصدد هستیم تا این راه‌ها را ارتقاء داده و بعضی را تبدیل به آزادراه کنیم. 

چهارخطه شدن ۲۰۲ کیلومتر از مسیر ۲۵۳ کیلومتری محور نایین_ انارک_ خور_ طبس

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: یکی از پروژه‌های با اهمیت این اداره کل اجرای باند دوم محور نایین انارک خور طبس است که طول کل این پروژه در سطح استان ۲۵۳ کیلومتر بوده و در حال حاضر ۱۲۲ کیلومتر آن بصورت ۴ خطه با اعتبار هزینه شده ۸۹ میلیارد تومان اجرا شده است که از این میزان ۸۰ کیلومتر آن یعنی حدفاصل نایین تا انارک در دولت یازدهم و دوازدهم به بهره‌برداری رسیده است.  

وی ادامه داد: ۳۰ کیلومتر دیگر از این محور در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است و همچنین اجرای باقیمانده مسیر در حوزه استان اصفهان نیز در اولویت کاری این اداه کل قرار دارد.  

شاهسوندی درخصوص پروژه کمربندی آران و بیدگل نیز تشریح کرد: این پروژه به طول ۴۳ کیلومتر از ورودی کاشان آغاز می‌شود و به جاده قدیم کاشان_قم (قبل از مشکات) متصل می‌شود.  

وی افزود: ۲۸ کیلومتر از این محور به بهره‌برداری رسیده است که ۱۸ کیلومتر آن در این دولت انجام شده است و برای ۱۵ کیلومتر باقی‌مانده نیز برآورد لازم بعمل آمده و پس از دریافت مجوز به مناقصه گذاشته می‌شود.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از دیگر پروژه‌های شاخص این اداره‌کل به کمربندی کاشان اشاره کرد و گفت: این پروژه به طول ۲۸ کیلومتر است که محل شروع آن با پروژه کمربندی آران و بیدگل در یک نقطه قرار دارد.  

وی اذعان داشت: هشت کیلومتر از این پروژه با اعتبار هزینه شده ۱۶ میلیارد تومان اجرا و روکش آسفالت آن انجام شده است و مابقی این پروژه نیز پس از آزادسازی و رفع معارضین فرآیند مناقصه آن انجام می‌شود.  

استان اصفهان با مساحت تقریبی ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع، ۲۵ هزار کیلومتر راه همسنگ، بیش از چهار هزار کیلومتر راه با نقش ملی و ترانزیت، همجواری با ۹ استان و دارا بودن ۱۰۷ شهر همگی نشان از اهمیت بسیار بالای این استان در زمینه راهسازی است.