شناسهٔ خبر: 90826 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری اولین همایش آموزشی ضابطان خاص (حوزه یگان حفاظت اراضی استان اصفهان)

جلسه یگان اصفهان فرمانده یگان حفاظت اراضی راه و شهرسازی استان اصفهان از برگزاری همایش آموزشی در راستای توسعه دانش و مهارت‌های حفاظتی برای کارکنان این یگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سرهنگ امیرسعید باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان اظهار کرد: اولین همایش آموزشی ضابطین خاص در حوزه یگان حفاظت اراضی استان اصفهان با حضور قضات دادگستری، دادستان استان، دادستان دادسرای نظامی استان و کارکنان یگان حفاظت اراضی استان برگزار شد.  

وی هدف از برگزاری این همایش را ارتقا سطح آگاهی عوامل یگان حفاظت اراضی به عنوان ضابطین خاص در حوزه شرح وظایف کاری و رسالت ذاتی عنوان کرد و گفت: بمنظورآشنایی کارکنان بخش حفاظت از اراضی با جدیدترین شیوه‌های حفاظتی، مراقبتی و استانداردهای علمی همواره کارگاه‌های آموزشی یکی از برنامه‌های مستمر این یگان است.  

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان اصفهان در خصوص مباحث مطرح شده در این همایش بیان داشت: در این جلسه ضمن تعریف و دایره اختیار و تکالیف ضابطین خاص، به ایراد مطالب و فرازهایی از آیین دادرسی کیفری پرداخته شد و در پایان به سوالات حاضرین پاسخ داده شد.  

وی با اشاره به اهمیت توسعه دانش، مهارت‌های حفاظتی و ارتقای آمادگی جسمانی نیروهای این یگان خاطرنشان کرد: برنامه‌های آموزشی می‌تواند سطح توان عملیاتی کارکنان را افزایش دهد و می‌توان از ظرفیت‌های موجود برای حفاظت بهینه از انفال استان استفاده کرد.  

سرهنگ باقری اذعان داشت: در راستای تعاملات برون سازمانی با مراجع قضایی و با توجه به اینکه اخیراً بخشی از جرایم مربوط به کارکنان یگان‌های حفاظت در صلاحیت رسیدگی سازمان قضایی نیروهای مسلح قرار گرفته است، طی دیدار با رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و دادستان دادسرای نظامی ضمن تشریح عملکرد این یگان، درخواست حمایت و پشتیبانی از عوامل یگان حفاظت اراضی استان در انجام ماموریت‌های اجرایی مورد استقبال قرار گرفت و از اقدامات این یگان قدردانی شد.