شناسهٔ خبر: 90827 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

صدور ۷۸۳ مصوبه در نشست‌های کمیسیون ماده ۵ استان اصفهان 

کارگروه اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در امسال ۱۳۶ نشست کمیسیون ماده ۵ برگزار شده که پس از بررسی پرونده‌ها، ۷۸۳ مصوبه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ جلسه کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان اصفهان روز گذشته به ریاست استاندار و با حضور علیرضا قاری‌قران مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان و دیگر اعضا برگزار شد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص موارد مطرح شده در این جلسه اظهارکرد: ۵۰۹ مورد از موارد جاری شهرهای استان در این کارگروه مطرح شد و  مورد بررسی قرار گرفت همچنین در رابطه با این موارد اتخاذ تصمیم شد.  

وی با بیان اینکه ۴۴۴ مورد از موارد مطرح شده، مرتبط با طرح های وابسته کشاورزی بود عنوان کرد: تعیین و یا تغییر پهنه‌های کشاورزی، تعیین کاربری (کارگاهی، مجموعه‌ها، مراکز تفریحی ورزشی، درمانی، انبار، خدمات زیر بنایی و ...) و تعیین محدوده ۳۱ روستا در شهرستان‌های مختلف استان از دیگر موارد بررسی شده در این جلسه بود.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: همچنین رسیدگی لازم در رابطه با گزارش تشخیص برنامه طرح جامع شهر اصفهان، محدوده طرح تفصیلی شهر دهاقان، حریم طرح هادی شهر طرقرود بعمل آمد.  

وی با بیان اینکه در امسال ۱۳۶ نشست کمیسیون ماده ۵ برگزار شده که ۷۸۳ مصوبه داشته است اظهار کرد:در یکسال اخیر شش نشست کارگروه با ۸۸۲ مصوبه، ۱۹ نشست گروه کاری تلفیق زیربنایی با یکهزار و ۳۳۶ مصوبه و تعداد هفت نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با ۷۸۹ مصوبه برگزار شده است.  

قاری‌قرآن بیان داشت: وظیفه کارگروه امور زیر بنایی و شهرسازی استان شامل بررسی و ارائه پیشنهاد در زمینه طرح‌های توسعه عمران شهری، وظایف مرتبط با اجرای آیین نامه مربوط به استفاده از اراضی و احداث بنا و تاسیسات در خارج از محدوده قانونی و حریم شهرها، طرح‌های هادی و جامع شهرها و...می‌شود.