شناسهٔ خبر: 90976 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

افزایش ۲۶۳ درصدی صادرات از پایانه مرزی پرویزخان

کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از افزایش ۲۶۳ درصدی صادرات در یازده ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از پایانه مرزی پرویزخان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ،  فریبرز کرمی با اشاره به میزان صادرات از پایانه مرزی پرویزخان اظهار کرد: در یازده ماهه ابتدایی امسال بیش از ۳۶۳ هزار تن کالا از طریق پایانه مرزی پرویزخان صادر شده است.

وی افزود: میزان صادرات از طریق پایانه مرزی پرویزخان در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۹ هزار تن بوده که نشان دهنده افزایش ۲۶۳ درصدی صادرات در یازده ماهه ابتدایی امسال است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: ترانزیت ورودی و ناوگان حامل کالای ورودی در یازده ماهه ابتدایی امسال بیش از ۱۰ هزار تن و در مدت مشابه در سال گذشته ۸۷۵ هزار تن بوده که کاهش ۹۸ درصدی را نشان می‌دهد.

کاهش ۹۵ درصدی تردد مسافران خارجی از مرز پرویزخان

کرمی با اشاره به آمار ورودی مسافران ایرانی از طریق مرز پرویزخان به دلیل شیوع کرونا گفت: بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ مسافر ورودی ایرانی از طریق این مرز در یازده ماهه ابتدایی امسال تردد کرده که معادل کاهش ۷۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ مسافر خروجی ایرانی از پایانه مرزی پرویزخان تردد کرده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۶۸ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه مجموع کل تردد مسافر ایرانی در مدت مذکور نسبت به سال گذشته کاهش ۷۰ درصدی را نشان می‌دهد، افزود: مجموع کل تردد مسافر خارجی در یازده ماهه ابتدایی امسال از طریق پایانه مرزی پرویزخان بیش از هفت هزار و ۶۰۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش ۹۵ درصدی داشته است.