شناسهٔ خبر: 91457 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

درسال گذشته انجام گرفت

 تعمیرات اساسی و بازسازی ۶ دستگاه ماشین‌آلات راهداری آذربایجان غربی در سال ۹۹

۲۰۱۸۰۵۱۰_۱۴۵۳۱۶.jpg رئیس اداره ماشین آلات مرکزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: در یکسال گذشته تعداد ۶ دستگاه از ماشین آلات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی به شکل اساسی تعمیر و بازسازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، باقرزاده، رئیس اداره ماشین آلات مرکزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اظهارداشت: در یکسال گذشته تعداد ۶ دستگاه از ماشین آلات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی به شکل اساسی تعمیر و بازسازی شده است.

وی افزود: این تعداد شامل تعمیرات اساسی و بازسازی۲ دستگاه برفخور اشمیت از سه دستگاه موجود این نوع ماشین آلات در استان، ۲ دستگاه بلدوزر ۱۵۵ کوماتسو متعلق به شهرستان‌های میاندوآب و تکاب، یک دستگاه بلدوزر ۱۵۵ کوماتسو متعلق به شهرستان شاهین دژ که تعمیر اساسی موتور آن انجام شد و اتمام تعمیرات اساسی و بازسازی یک دستگاه نیسان وانت است.

وی با اشاره به انجام تعمیرات اساسی شامل تعمیر موتور، گیربکس، زیربندی و سیستم هیدرولیک انواع ماشین‌آلات سنگین، نیمه‌سنگین و سبک به تعداد ۳۱ دستگاه در سال گذشته توسط اداره ماشین آلات گفت: در همین مدت ۵۸۲ مورد نیز انواع تعمیرات جزئی، نیمه‌اساسی، سرویس و نگهداری انواع ماشین‌آلات در اداره ماشین‌آلات مرکزی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی انجام گرفته است.

این مقام مسئول از خط کشی محورهای مواصلاتی استان با یک دستگاه خط‌کش به شکل امانی و به متراژ بالغ بر ۱۰۰۰ کیلومتر در سال گذشته خبر داد و افزود: در بحث جابه‌جایی هم اقدامات بسیاری انجام گرفت که از مهمترین آن‌ها می‌توان به جابه‌جایی پل خرپای فلزی از استان تهران به پل الند شهرستان خوی با ۱۲ سرویس، حمل گاردریل از استان تهران و قزوین با ۵ سرویس، جابه‌جایی قطعات فرودگاهی از فرودگاه ارومیه به استان هرمزگان و جزیره ابوموسی به مدت ۱۰ روز ، حمل ۲ دستگاه لودر از شاهین دژ و تکاب به شرکتی در اراک جهت نصب بیل برفروبی و جابه‌جایی انواع دستگاه‌ها با تریلی کشنده داخل استان به تعداد ۳۰۵ سرویس اشاره کرد.

باقرزاده در خصوص تعامل با ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: اداره ماشین‌آلات مرکزی در موارد متعدد با مدیریت بحران و سایر نهادها از جمله گمرک سرو، پایانه مرزی رازی، هنگ مرزی، بنیاد مسکن و هلال احمر همکاری کرده است.

وی یادآور شد: این اداره در سال گذشته ۵۷۵ مورد با ماشین‌آلات سبک، ۲۱۲ مورد با ماشین‌آلات نیمه سنگین و ۳۹۲ مورد با ماشین‌آلات سنگین نسبت به بارگیری نمک به ادارات تابعه شهرستانی جهت استفاده در ایام نمک‌پاشی محورهای مواصلاتی استان اقدام کرده است.