شناسهٔ خبر: 91458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نوروز ۱۴۰۰ صورت گرفت؛

ثبت بیش از ۴.۵ میلیون تردد در محورهای خراسان شمالی

ثبت تردد جاده ای اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی از ثبت بیش از ۴.۵ میلیون تردد در محورهای استان طی نوروز ۱۴۰۰ خبر داد.

  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( خراسان شمالی )، جعفر شهامت گفت: در ایام ۲۵ اسفند ماه ۹۹ تا ۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۴میلیون و ۶۱۲ هزار و ۵۰۶ تردد جاده ای توسط ۵۱ دستگاه تردد شمار در راه های استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۸ درصد افزایش داشته و همچنین نسبت به طرح نوروزی ۹۸ به میزان ۱۴ درصد کاهش ثبت گردیده است.

وی افزود: در همین مدت ورود و خروج مسافران از استان های اطراف برابر ۸۵۲ هزارو ۱۴۷دستگاه ثبت شده که نسبت به سال گذشته ۱۱۹ درصد افزایش را نشان می دهد و نسبت به نوروز ۹۸ برابر ۱۹ درصد کاهش ثبت شده است.

شهامت بیان کرد: طی این ایام پرترددترین محور استان محور شیروان – بجنورد بوده و اوج تردد روزانه در ۶ فروردین ماه ۱۴۰۰ برابر ۵۷۷۰۹ دستگاه با رشد ۱۴۷ درصدی نسبت به روز مشابه سال قبل است.

وی همچنین بیشترین تعداد پلاک خودرو غیر بومی که حداقل ۱۸ ساعت در استان ماندگاری داشته اند را متعلق به استان های خراسان رضوی، تهران، گلستان و مازندران بیان کرد و افزود: با توجه به بارش برف و کولاک روزهای قبل شروع طرح نوروزی و روز دوم فروردین ماه، برخی اقدامات ضروری در راه های استان طی ایام تعطیلات انجام گرفت که از جمله پاکسازی علایم و جاروب شن و نمک استفاده شده برای یخ زدایی را ها و خط کشی برخی محورها است که طی روزهای آینده نیز حسب نیاز در دست اقدام است.

دبیر کمیته اجرایی کمیسیون حمل و نقل و سوانح رانندگی استان گفت: افزایش تلفات و تصادفات جاده ای در ایام نوروز را یکی از مهم ترین دغدغه های تعطیلات نوروزی امسال دانست که رعایت سرعت مجاز، پرهیز از تردد در زمان خستگی و توجه به علایم جاده ای و رعایت اصول صحیح رانندگی  را با توجه به در پیش بودن ایام ماه مبارک رمضان توسط کاربران جاده ای ضروری دانست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی تصریح کرد: اگر چه ایمن سازی راه ها و احداث بزرگراه به عنوان یک اولویت مسلم و به طور مداوم در دست پیگیری است لیکن عامل انسانی به عنوان عامل هوشمند در ترافیک نقش موثری در تصادفات می تواند داشته باشد که در شرایط خاص جوی و ترافیکی که رانندگان حرفه ای نیز در راه ها تردد دارند، نقش آن پررنگ تر است.