شناسهٔ خبر: 91797 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین۱۴۰۰ صورت پذیرفت؛

۲۷۰هزار تردد در محورهای شهرستان کلیبرآذربایجان شرقی

ترددکلیبرآذربایجان شرقی.jpg رئیس اداره راهداری  و حمل و نقل جاده ای کلیبر از ثبت بیش از۲۷۰هزار تردد نوروزی توسط سامانه های هوشمند تردد شمار در جاده های اصلی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی(آذربایجان شرقی)، غلامرضا اویسی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کلیبر اظهار داشت: از ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۵ فروردین۱۴۰۰، بیش از۲۷۰هزار تردد نوروزی با متوسط روزانه ۱۳هزار تردد در جاده های اصلی این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی در ادامه افزود: بنابر اطلاعات سامانه های هوشمند تردد شمار منصوبه در جاده، تردد خودروهای سبک از مبدا اهر به سمت کلیبر ۸۳هزارو ۵۸۶ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۵ درصد افزایش و دو سال قبل حدود ۱۰۰درصد افزایش را نشان می دهد، در این مدت تعداد۵۸هزارو ۳۴۶ خودرو سبک نیز از مبدا جانانلو به سمت کلیبر تردد نموده است که نسبت به سال قبل۹۰ درصد افزایش و دو سال قبل ۸۹ درصد افزایش را نشان می دهد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان کلیبر همچنین بیان داشت: کل تردد خودروهای سبک و سنگین در طرح نوروزی از دو مبدا اهر و جانانلو به سمت کلیبر ۱۴۷هزارو ۲۱۹ دستگاه با متوسط تردد روزانه ۷۰۲۸ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۷ درصد افزایش و دوسال قبل حدود ۳۴ درصد افزایش را نشان می دهد. در این مدت مشابه تعداد ۱۲۱هزارو ۹۵۹ خودرو نیز از سمت کلیبر به طرف اهر وجانانلو تردد نموده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱۰درصد افزایش و دو سال قبل ۲۲درصد کاهش را نشان می دهد.

اویسی با اشاره به فعالیت چهار موسسه مسافربری در شهر کلیبر و آبش احمد افزود: در طرح نوروزی بیش از ۲۱۰۰ نفر مسافر با خرید بلیط از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به مقصد تبریز و تهران مسافرت کردکه حدود ۱۰۰۰ نفر از آنها از مبدا کلیبر مسافرت کردند.

عضو شورای ترافیک شهرستان کلیبر با اشاره به حضور گشت های راهداری و ترابری در محورهای مواصلاتی و بازدید مستمر کارشناسان اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای از موسسات مسافربری و مجتمع های خدماتی رفاهی در طول طرح نوروزی، نظارت سیستمی از طریق سامانه سپهتن بر عملکرد رانندگان حمل و نقل عمومی را از دیگر برنامه های کنترلی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کلیبر عنوان کرد و از زحمات تمامی رانندگان مسافری و باری تقدیر و تشکرکرد.

عضو کمیته مدیریت بحران شهرستان با اشاره به شرایط جوی ناپایدار حاکم بر شهرستان در طول طرح نوروی از آماده باش و اعزام اکیپهای راهداری با انواع ماشین آلات و چهل نفر نیرو در طول طرح نوروزی خبر داد و افزود که باوجود چندین نوبت بارش و یخبندان در طول طرح نوروزی، خوشبختانه با تلاش عوامل زحمتکش راهداری شرایط بحرانی در محورهای مواصلاتی اصلی و روستایی شهرستان ایجاد نشد.