شناسهٔ خبر: 91984 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسكن و شهرسازى در هفته اى كه گذشت:

مردم برای درج اطلاعات در سامانه املاک و اسکان همراهی کنند/ افزایش سقف تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده به ۳۰۰ میلیون تومان/ساماندهی ۸ هزارخانوار در سکونتگاه های غیررسمی چابهار

شهر تهران تاکید بر اتمام پروژه مسکن مهر تا پایان دولت دوازدهم، تاکید بر همراهی مردم در تکمیل سامانه املاک و اسکان، پاسخ به سوالات شهروندان در خصوص درج اطلاعات ملکی و سکونتی در سامانه املاک و اسکان بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

مردم برای درج اطلاعات در سامانه املاک و اسکان همراهی کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: هدف از راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان علاوه بر به دست آوردن اطلاعات جامع و کامل از وضعیت سکونتی و برنامه‌ریزی برای جریان پایدار تولید مسکن، رفع التهاب بازار مسکن از طریق جلوگیری از احتکار مسکن با ابزار جرایم مالیاتی است.

اخذ مصوبه پروژه ۱۰۰۰ واحدی واوان از کمیسیون ماده پنج طی ۱۲ روز

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ما در این وزارتخانه در تلاشیم تا با به‌کارگیری تمامی ظرفیت‌ها تولید مسکن را تسریع و تسهیل کنیم، افزود: مصوبه این پروژه (یک‌هزار واحدی) طی ۱۲ روز در کمیسیون ماده پنج انجام شد.

پروژه مسکن مهر تا پایان دولت به اتمام می رسد

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه ۸۰۰ واحدی شهید سردار سلیمانی واوان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این ماه شاهد افتتاح مداوم واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی خواهیم بود، گفت: سرعت پیشرفت این طرح به میزان مشارکت مردم بستگی دارد.

مدت خوداظهاری برای مالکان حقیقی و حقوقی حداکثر ۲ ماه است

وزارت راه و شهرسازی به بخشى از سوالات شهروندان درباره درج اطلاعات ملكى و سكونتى در سامانه ملى املاك و اسكان پاسخ داد و تاکید کرد: مدت خوداظهاری برای مالکان حقیقی و حقوقی حداکثر دو ماه است.

تسهیلات بافت فرسوده برای سازندگان حرفه‌ای در تهران و کلانشهرها ۳۰۰ میلیون شد

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن، گفت: وام بافت فرسوده در تهران سال گذشته برای حرفه‌ای‌سازها و فناوری نوین ۲۵۰ میلیون تومان بوده است که امسال به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. البته کلانشهرها نیز به تهران افزوده شده است و در سال جاری علاوه بر تهران، کلیه کلانشهرها نیز از سقف ۳۰۰ میلیون تومان استفاده می‌کنند. سایر شهرها نیز از سقف ۲۵۰ میلیون تومان می‌توانند استفاده کنند.

آمادگی مرکز تحقیقات برای ارایه الگوهای مناسب ایمن‌سازی ساختمان‌ها

معاون پژوهشی و تحقیقات مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از آمادگی مرکز تحقیقات برای ارایه الگوهای مناسب ایمن‌سازی ساختمان‌های مهم در زمان مخاطرات خبر داد و گفت: ضوابط و راهکارهای کاهش خطر فرونشست در مدهای حمل و نقلی تدوین می‌شود.

طرح ساماندهی فضایی – عملکردی حوضه‌های آبریز سدهای تامین کننده آب شرب شهر تهران؛ حوضه آبریز سد امیرکبیر

دبیر شورای‌عالی ‌شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورا پیرامون طرح ساماندهی فضایی – عملکردی حوضه‌های آبریز سدهای تامین کننده آب شرب شهر تهران؛ حوضه آبریز سد امیرکبیر در استان البرز را به استاندار این استان اعلام کرد.

ساماندهی حدود ۸ هزار خانوار ساکن درسکونتگاه‌های غیررسمی چابهار در برنامه بنیاد مسکن قرار گرفت

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: ساماندهی و احداث واحد مسکونی برای حدود ۸ هزار خانوار ساکن در بافت حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی در برنامه بنیاد مسکن قرار گرفت.