شناسهٔ خبر: 92058 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی خوزستان:

پروژه‌های راهسازی در خوزستان ماهیت فرا استانی دارد

افتتاح و آغاز به ساخت چندین پروژه جاده ای با حضور وزیر راه شهرسازی در استان خوزستان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: پروژه‌های راهسازی در خوزستان ماهیت فرا استانی دارد و نیازمند مساعدت همه جانبه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، علی عیدی وندی با اشاره به اینکه راه‌های ارتباطی خوزستان در اقتصاد کشور نقش بسزایی دارند اظهار داشت: محورهای استان محصولات کشاورزی، صنایع و بنادر را به سراسر کشور انتقال می دهند و تمام مردم کشور از این راه‌ها منتفع می شوند.
وی با اشاره به نقش انکارناپذیر راه‌های مواصلاتی استان در رونق تولید و توسعه اقتصادی کشور افزود: وجود بنادر مهم در خوزستان باعث شده تا مواد اولیه صنایع و بر خی مایحتاج مردم از این طریق وارد کشور شده و با استفاده از راه‌های ارتباطی استان به سراسر کشور منتقل شوند. 
 معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به ماهیت فرا استانی برخی پروژه‌ها در استان ، اظهار کرد: محور اهواز، غیزانیه، هفتگل، باغملک، ایذه یکی از این راه‌های ارتباطی است که مسافت آن ۱۸۰کیلومتر و احداث باند دوم آن در قالب هفت پروژه توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل فعال است.
وی افزود: این پروژه‌ها شامل محور غیزانیه-هفتکل حدود ۳۴ کیلومتر، ورودی و خروجی هفتکل دو قطعه که قطعه اول چهارکیلومتر و قطعه دوم سه کیلومتر، محور هفتکل-باغملک به طول ۶۴ کیلومتر، محور باغملک تا بارانگرد یک قطعه به طول۱۰ کیلومتر و ورودی ایذه یک قطعه به طول ۷ کیلومتر است.

عدم تخصیص اعتبارات و کمبود قیر دو موضوع مهم در عملیات اجرایی جاده‌ها 
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خوزستان عدم تخصیص اعتبارات و کمبود قیر مورد نیاز را دو موضوع مهم و کلیدی در بحث عملیات اجرایی جاده‌ها برشمرد و گفت: از دی ماه سال گذشته عملیات روکش آسفالت به کندی پیش می رود به این دلیل که شرکت‌های قیرسازی حاضر نیستند با اوراق به ما قیر دهند و فقط در برابر پول نقد قیر می‌فروشند.
عیدوندی بیان کرد: دولت از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به منظور خرید قیر اوراقی را در اختیار ما قرار داده است اما شرکت های تولید کننده قیر این اوراق را نمی پذیرند؛ چرا که باید این اوراق را در بازار بفروشد.
محور اهواز، هفتكل، باغملك، ايذه به شهركرد، اصلي ترين محور ارتباطي خوزستان به استان‌هاي چهارمحال و بختياري و اصفهان محسوب مي‌شود.