شناسهٔ خبر: 92259 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ایمن سازی۳۵نقطه پر حادثه در جاده‌های مازندران طی سال گذشته

ایمن سازی مدارس.jpeg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران عنوان کرد : در سال گذشته ۳۵ نقطه پر حادثه در جاده های استان ایمن سازی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (راهداری مازندران)، عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران اظهار کرد: در سال گذشته ۳۵ نقطه پر حادثه در جاده های استان ایمن سازی شد.

نجفی با اشاره به کاهش میزان تصادفات در جاده های برون شهری و روستایی، دستیابی به این هدف را در نتیجه اقدامات ایمن سازی محورها بیان کرد.

وی با اشاره به طرح آشکارسازی نقطه پرحادثه در جاده‌های استان به عنوان یکی از روش‌های کاهش سوانح رانندگی و افزایش ایمنی تردد افزود: محورهای هراز، سوادکوه، کندوان ، ساری _ کیاسر _سمنان و محور کناره از جمله این جاده‌ها محسوب می‌شوند.

 نجفی با بیان اینکه آشکارسازی نقاط پر حادثه با نصب علایم و اقدامات ایمنی انجام می شود، یادآور شد: اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت و اجرای خط کشی در سطح محورهای استان با جدیت در حال اجراست.

وی گفت: اجرای ریزش برداری رانش ها، مرمت لغزش های جاده ای که بر اثر بارش ها در محورهای کوهستانی خصوصا محورهای شریانی استان و محورهای فرعی و روستایی اتفاق افتاده است و همچنین شانه سازی محورها، ساماندهی تقاطع ها، اصلاح قوس های افقی و قائم، اصلاح سطوح راه ها(انجام روسازی آسفالت)، اصلاح شانه راه ها، اصلاح، تعميرات ابنيه فنی، ساماندهی ورودي و خروجی پاسگاه ها، ايست بازرسی و مجتمع های خدماتی-رفاهی و هر نوع عمليات اتفاقی و اضطراری در راه های شريانی، نصب نیوجرسی به عنوان جداکننده، نصب علائم اخطاری، انتظامی و اخباری، اجرای روشنایی نقطه‌ای محور‌ها و نقاط پر حادثه، اجرای روشنایی طولی جاده ها، نگهداری روشنایی طولی جاده‌های مازندران، تعمیرات و نگهداری گاردریل در محور‌های مختلف استان، پاکسازی حریم و نگهداری فضای سبز در طول جاده‌های حوزه استحفاظی اقدام نموده است.   

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: جاده‌های ارتباطی مازندران به دلیل حجم بالای ترافیک و تردد وسایل نقلیه، از جاده‌های حساس کشور است و ایمن‌ سازی و نیز حذف نقاط پرحادثه به‌عنوان دو برنامه اصلی این اداره کل در دستور کار قرار دارد.

گفتنی است مازندران دارای ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه ارتباطی است.