شناسهٔ خبر: 92264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

پیشرفت ۶۰ درصدی در احداث کمربند ایلخچی

13980108000037_Test_PhotoN.jpg معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه شورای فنی استان گفت: تاکنون بیش از ۲۱ میلیارد تومان برای احداث کمربند ایلخچی هزینه شده و اکنون از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (آذربایجان شرقی)، جواد رحمتیمعاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کار مطالعاتی احداث کمربندی ایلخچی در سال ۱۳۸۰ انجام و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از ۲۱ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رحمتی اظهار کرد: این محل به دلیل حادثه خیز بودن عبور ترافیک جاده ترانزیت از داخل شهر ایلخچی و با هدف کاهش بار ترافیکی مسیر، کاهش تصادفات و کاهش زمان سفر دارای اهمیت است.

در این جلسه رستمی مهر معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه وشهرسازی نیز اظهارداشت: این پروژه ۸ کیلومتر که ۶ کیلومتر آن تملک شده، ولی برای تملک ۲ کیلومتر باقی مانده حدود ۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: تلاش می کنیم برای تامین اعتبار تملک ۲ کیلومتر باقی مانده از کمربندی ایلخچی این پروژه را با قطعه ۵ آزادراه تبریز- ارومیه منطبق کنیم.

بگفته رستمی مهر، تکمیل کمربندی ایلخچی می تواند علاوه بر تسهیل تردد در این شهر از مصرف سالانه هزاران لیتر بنزین و گازوییل صرفه جویی و از آلودگی هوا  در این مسیر به دلیل تراکم و ترافیک شدید خودرویی جلوگیری کند.