شناسهٔ خبر: 92283 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه:

میانگین عمر ناوگان مینی بوسی کرمانشاه در آستانه ۳۰ سالگی

کرمانشاه - حمل و نقل مسافر- مینی بوس مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کرمانشاه اظهار داشت: تعداد ۸۹۱ مینی بوس در حمل و نقل مسافر بین شهری در استان فعال بوده که میانگین سنی این ناوگان۲۹.۱ سال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای کرمانشاه اظهار داشت: تعداد ۸۹۱ مینی بوس در حمل و نقل مسافر بین شهری در استان فعال بوده که میانگین سنی این ناوگان۲۹.۱ سال است.

وی با اشاره به سایر ناوگان حمل و نقل جاده ای مسافر افزود: ۲۰۰ دستگاه اتوبوس با میانگین سنی ۸.۹ سال و ۹۰۱ دستگاه سواری با میانگین سنی ۱۱.۲ سال درحال فعالیت هستند.
 کرمی گفت: درکرمانشاه نیز مینی‌بوس‌ها نزدیک به ۳۰ سال عمر دارند و میانگین سن آنها از سایر ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری مانند اتوبوس و سواری بیشتر است، اما به جهت هزینه‌های سنگین خرید مینی‌بوس‌های جدید، بسیاری از فعالان این عرصه تمایلی به نوسازی ناوگان فرسوده خود نشان نمی‌دهند.

وی بیان کرد: جابه جایی مسافران توسط ناوگان مینی‌بوسی در سال گذشته، ۱میلیون و ۴۰۰هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: در مجموع ۲ هزار و ۹۳۵ راننده که محل سکونتشان در این استان است، در حمل و نقل بین شهری مسافر نقش دارند.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۲ میلیون و ۳۹۶ هزار مسافر توسط سیستم حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه جابه جا شده اند.
 کرمی با اشاره به موضوع نظارت و ابلاغ دستورالعمل های بهداشتی گفت: برای رعايت پروتكل های بهداشتی و اطمينان از اجرای كليه دستورالعمل های وزارت بهداشت سختگيرانه عمل كرده ایم و علاوه بر ضدعفونی مكرر ناوگان حمل و نقل مسافر، پايانه ها، الزام استفاده از ماسك توسط مسافران، غربالگری عمومی و نظارت جدی بر موارد ديگر به ويژه استعلام وضعيت ابتلاء قبل از فروش بليت و حفظ فاصله اجتماعی مناسب در ناوگان را صورت گرفته است.