شناسهٔ خبر: 92768 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان تهران خبر داد؛

سیل شب گذشته در تهران تلفات جانی نداشت

سیلاب تهران معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران ضمن تشریح عملیات در بارشهای شب گذشته گفت: سیل شب گذشته در استان تهران تلفات جانی نداشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(تهران)، عادل مصدقی در تشریح عملیات راهداری شب گذشته اظهار داشت: از عصر دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ و به نوعی شامگاه دوشنبه شاهد بارندگی‌های شدید رگباری همراه با تگرگ و باد در حوزه شمال و شمال شرق استان تهران حوزه شمیرانات، پردیس، دماوند و فیروزکوه بودیم و بعد از این بارندگی‌ها تقریباً نیمه‌های شب نیز در پاکدشت و در حوزه تهران مشهد، محور امام رضا مشغول فعالیت شدیم.

مصدقی افزود: بر اثر بارندگی‌های شدید که به صورت نقطه‌ای و محلی و به صورت رگباری اتفاق افتاد شاهد بودیم که سیلاب جاری شد و با خود مصالح و رسوبات و گل و لای و تنه درخت و ضایعات مسیر را به سمت جاده‌ها و کانال‌های حاشیه جاده آورده بود.

وی با بیان اینکه حجم گل و لای در مسیر جاده قدیم تهران - بومهن حدفاصل جاجرود و کمرد به علت شدت بارش در این منطقه بیشتر و ترافیک عصر و شامگاهی سنگین بود گفت: اداره کل راهداری بر اساس آمادگی قبلی، ماشین آلات سنگین و سبک خود در این شهرستان‌ها از ابتدای شروع بارش‌ها مستقر کرده بود و نقاطی که سیلاب به سمت جاده آمد و سبب تخریب کانال و آب شستگی کناره‌های راه و نیوجرسی‌های وسط جاده شده بود سیلاب را به مسیر اصلی رودخانه‌ها و کانال‌های اصلی هدایت کردند و چون شدت ترافیک بالا بود و همزمان هم کار کردن ماشین آلات سنگین سخت بود، به ناچار برای فروکش آب و عملیات راهداری با همکاری پلیس راه و نیروی انتظامی انسدادهایی را اعلام کردیم چرا که همزمان جاری بودن سیلاب و ترافیک خطرناک است و باید از لحاظ فنی انسدادهایی را ایجاد می‌کردیم.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران عنوان داشت: در مسیر جاده قدیم تهران- بومهن در ابتدای وقوع سیل با هماهنگی آزادراه تهران پردیس بخشی از ترافیک به این آزادراه هدایت شد که با گذشت زمان برخی زیر گذرها نیز در این آزادراه مشکل ایجاد کرد و دوباره ترافیک به سمت جاده قدیم هدایت شد و در مسیر جاده امام رضا مشهد نیز حدفاصل فرون آباد، زرین دشت در محدوده کبوددره و همچنین حوزه شمیرانات در فشم و محورهای روستایی و لواسانات نیز حجم سیلاب زیاد بود که همکاران وارد عمل شدند و عملیات راهداری را انجام دادند.

مصدقی با بیان اینکه نیروها و عوامل راهداری تا ۳ بامداد مشغول روان سازی ترافیک بودند گفت: همچنان مرمت و بازسازی نقاط آسیب دیده در حال انجام است و امروز لایروبی و ترمیم نیوجرسی‌ها شکسته شده در دست اجرا می‌باشد.

فعالیت ۱۵۰راهدار با ۶۰ ماشین آلات راهداری در محورهای درگیر سیل
وی افزود: طی عملیات شب گذشته ۱۵۰ نفر از نیروهای راهداری درگیر کار بودند و بیش از ۵۰ تا ۶۰ عدد از ماشین آلات سنگین و سبک و نیمه سنگین در مقابله با سیل در حال فعالیت هستند و پیش بینی‌های هواشناسی رگبارهای نقطه‌ای و محلی ادامه دار خواهد بود و امشب هم شاهد بارش خواهیم بود و عوامل راهداری در حال آماده باش ۱۰۰ درصدی هستند و تاکید بر این است که در نقاط مستعد مستقر باشند.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از مردم خواست به این اخطارها و هشدارها توجه کنند و اظهار داشت: مردم از سفرهای غیر ضروری اجتناب کنند و دیشب ترافیک فوق سنگین بودیم و همچنان شاهد بی توجهی‌ها هستیم.

مصدقی با بیان اینکه سیل دیشب تلفات نداشته است گفت: ولی به لحاظ ترافیک سنگین امدادرسانی کند بود برای امروز امروز تا پایان هفته نیز در مناطق راه‌های کوهستانی احتمال ریزش سنگ و آمدن گل و لای وجود دارد از جاده‌های کوهستانی خودداری کنند.