شناسهٔ خبر: 93072 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت

تکمیل و آغاز احداث حدود ۲ میلیون واحد مسکونی در دولت تدبیر و امید/۱۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور آماده افتتاح است/اجرای ۱۶ هزار واحد مسکن ملی در کشور با محوریت بنیاد مسکن

شهر تهران تکمیل و آغاز احداث حدود ۲ میلیون واحد مسکونی در دولت تدبیر و امید از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اهم اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

تکمیل و آغاز احداث حدود ۲ میلیون واحد مسکونی در دولت تدبیر و امید

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل و آغاز احداث قریب به ۲ میلیون واحد مسکونی در دولت تدبیر و امید خبر داد. اسلامی در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه‌‌های اقدام ملی مسکن در استان یزد و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه «متاسفانه اکثرا دیده وشنیده می‌شود که اعلام می‌کنند دولت در بخش مسکن فاقد برنامه است و هیچ اقدامی برای مسکن نکرده است.» گفت: دولت طرح جامع مسکن را که تحت عنوان طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن است، در امتداد مسکن مهر و با این اولویت که مسکن مهر باقی مانده را تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهد، دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: این کار، یعنی تکمیل واحدهای مسکونی مسکن مهر به سرعت انجام شد و ما در این دوره قریب یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی مهر را تکمیل کرده و به مردم تحویل دادیم. 

اسلامی افزود: در ادامه طرح اقدام ملی مسکن را آغاز کردیم که هدف گذاری آن ۴۰۰ هزار واحد مسکن شهری بوده است. ۲۰۰ هزار مسکن محرومین و روستایی نیز توسط دستگاه‌های مختلف احداث می‌شود.

افتتاح طرح بازآفرینی محله مهرپادین شهر مهریز در استان یزد

طرح بازآفرینی محله مهرپادین شهر مهریز در استان یزد با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. سفالت معابر بافت ناکارآمد مهریز، آسفالت معابر شهرک سلمان مهریز، ساماندهی مجموعه باغ بهار مهریز، اصلاح شبکه روشنایی بافت ناکارآمد مهریز، آسفالت معابر بافت ناکارآمد امامزاده احمد ابرکوه، ساماندهی بافت محله درب قلعه ابرکوه، ساماندهی محله امامزاده احمد ابرکوه، آسفالت معابر محله شهیدیه میبد، احداث لوله‌گذاری و حوضچه شبکه آب میبد، آسفالت محله اسکان یزد از جمله این پروژه‌هاست.

۱۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور آماده افتتاح است

محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۹ خرداد آخرین مهلت ثبت اطلاعات سکونتی و ملکی در سامانه املاک و اسکان است از آماده افتتاح بودن ۱۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور خبر داد. معاون مسکن و ساختمان ادامه داد:  ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن، آبان سال ۹۹ افتتاح شد. هم‌اکنون نیز نزدیک به ۱۰  هزار واحد آماده افتتاح است. ما در وزارت راه و شهرسازی به دنبال آن هستیم تا با مقیاس‌های بیشتری افتتاح طرح اقدام ملی مسکن را داشته باشیم. 

تدوین ضوابط جدید برای احداث دیوارهای محیطی در مناطق مستعد زلزله

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان از تدوین ضوابط جدید برای احداث دیوارهای محیطی در مناطق مستعد زلزله و افزایش شتاب مبنای طرح در بازسازی مناطق زلزله‌زده سی‌سخت و یاسوج خبر داد.

بازگشت زندگی به محله ۱۵۰۰ ساله با اجرای طرح بازآفرینی

عبوری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از بازگشت ساکنان به محله مهرپادین شهر مهریز پس از بازآفرینی این محله خبر داد. و

ی ادامه داد: مهم ترین پروژه بازآفرینی  محله مهرپادین در شهر مهریز است که یک محله تاریخی با ۱۵۰۰ سال قدمت به شمار می‌رود. متاسفانه در سال های دور تا به امروز به دلیل عدم توجه تبدیل به یک محله مخروبه و خالی از سکنه شده بود.

عبوری افزود: با ورود شرکت بازآفرینی شهری ایران در این محله کیفیت زندگی دوباره به حالت عادی بازگشته است. در مسیری به طول حدود ۴ کیلومتر  بیش از ۸۲۰۰ متر کف سازی و ۸۴۰۰ متر جداره سازی و بهسازی انجام شده است. امروز با توجه به اجرای این پروژه زندگی به حالت عادی بازگشته و ساکنان به این محله رجعت کردند. حدود ۴۵۰ خانوار با حدود ۱۵۰۰ نفر جمعیت در این محله سکونت دارند.

ساخت حدود ۱۶ هزار واحد مسکن ملی آغاز شد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تایید بیش از ۴۲ هزار متقاضی مسکن ملی تحت مسئولیت بنیاد خبر داد و گفت: احداث حدود ۱۶ هزار واحد آغاز و زمین ۱۸ هزار واحد در حال آماده‌سازی است.

آغاز همکاری وزارت راه با وزارت جهادکشاورزی برای ارایه راهکار مخاطره فرونشست

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از آغاز همکاری این مرکز با موسسه آب و خاک وزارت جهادکشاورزی در خصوص کاهش مخاطره فرونشست ورامین خبر داد.

پرداخت ۷۰ میلیاردتومان بلاعوض به زلزله‌زدگان سی‌سخت و یاسوج

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد روند بازسازی واحدهای مسکونی زلزله‌زده سی‌سخت و یاسوج را اعلام کرد و از اتمام بازسازی‌ها تا پایان تیرماه خبر داد.

ابلاغ مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر مسجد سلیمان

دبیر شورای‌عالی ‌شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورا پیرامون مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر مسجد سلیمان را به استاندار خوزستان اعلام کرد.

ابلاغ چهارچوب طراحی شهری مجموعه ۱۲۰ هکتاری و طرح جامع سه بعدی فاز دوم برج میلاد

دبیر شورای‌عالی ‌شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورا پیرامون چهارچوب طراحی شهری مجموعه ۱۲۰ هکتاری و طرح جامع سه بعدی فاز دوم برج میلاد را به استاندار تهران اعلام کرد.

ضرورت تهیه طرح ویژه توسعه منطقه مرزی سومار در کرمانشاه

دبیر شورای‌عالی ‌شهرسازی و معماری ایران مصوبه این شورا پیرامون ضرورت تهیه طرح ویژه توسعه منطقه مرزی سومار و طرح راهبردی یکپارچه توسعه مناطق و مبادی مرزی کشور را به استاندار کرمانشاه اعلام کرد.