شناسهٔ خبر: 93198 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانها وتاسیسات دولتی راه و شهرسازی اردبیل خبر داد؛

فعال بودن۳۹ پروژه ساختمان دولتی در استان اردبیل

مهندسی و ساخت اردبیل رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانها وتاسیسات دولتی راه و شهرسازی اردبیل گفت: ۳۹ پروژه در قالب ساختمان‌های دولتی و عمومی استان در حال احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اردبیل)، عبدالرحمن روحی رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمان‌ها وتاسیسات دولتی راه و شهرسازی استان اردبیل اظهارکرد: در حوزه اداره اجرای ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی ما با دو بخش ساختمان‌سازی روبرو هستیم که اولی مربوط به ساختمان‌هایی است که از طرف استان به عنوان پروژه استانی مصوب و در حال اجراست.

وی بخش دوم را ساختمان‌های ملی اعلام و خاطرنشان کرد: قرارداد ساخت این مجموعه‌ها با سازمان مجری ساختمان‌های دولتی بسته شده و ما به عنوان نماینده آنها در استان کار مشاوران و پیمانکاران را مورد رصد قرار می‌دهیم.

رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمان‌ها و تاسیسات دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: از ۳۹ پروژه ساختمان‌سازی در استان ۱۷ پروژه فعال است و در سال گذشته ۱۳۵ میلیارد و ۹۴۷ میلیون ريال اعتبار به این پروژه‌ها تامین شده بود.

روحی افزود: بیش از ۱۴ میلیارد تومان برای ۱۷ پروژه فعال هزینه شده وی همچنین یادآور شد که مساحت ساختمان‌ها و ابنیه‌ها در دست احداث۹۸ هزار و ۷۳۹ مترمربع است.

وی بیان کرد: ساختمان‌های استانی عمدتا ساختمان‌های دولتی و شامل ساختمان فرمانداری پارس‌آباد، فرمانداری اصلاندوز، ساختمان بخشداری‌ها و سایر ادارات است.

رئیس اداره اجرای پروژه های ساختمانها و تاسیسات دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل به توسعه ساختمان امور مالیاتی و اقتصاد و دارایی استان اشاره کرد و گفت: برخی ساختمان‌ها در حوزه فرهنگی – هنری هستند که مجتمع فرهنگی – هنری گرمی، نمین، عنبران، هشجین و کلور از این مجموعه‌هاست.

روحی اضافه کرد: تعدادی از این ساختمان‌ها ابنیه‌های دینی و مذهبی هستند که در سطح استان ساخت مصلی‌ها و دارالقرآن‌ها را شامل می‌شود.

وی به احداث کتابخانه‌های پارس‌آباد و خلخال اشاره و تصریح کرد: بخشی از ساختمان‌ها نیز فضاهای خدماتی و حمایتی هستند که نظیر آن مرکز معلولان ذهنی مشگین‌شهر و گرمی است.

روحی دلیل طولانی شدن اجرای برخی از پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌های دولتی را عدم تامین اعتبار مناسب به صورت استانی و شهرستانی اعلام و اظهار کرد: احداث ساختمان‌های دولت در نیر، سرعین، کوثر و انگوت شروع شده و به دلیل کاهش اعتبارات در سال‌های اخیر به شکل نیمه‌کاره به حال خود رها شده است.