شناسهٔ خبر: 93479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مانور جاده‌ای "روز جهانی ایمنی راه" در همدان

مسعود رستمی معاون راهداری استان همدان همزمان با روز جهانی ایمنی راه، مانوری با حضور گروه‌های خدمات رسان و امداد رسان جاده‌ای استان همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی همدان، در این مراسم که با حضور نیرو‌های راهداری، پلیس راه، امداد جاده‌ای، هلال احمر و اورژانس که در ایجاد این ایمنی نقش دارند، برگزار شد، شرکت کنندگان توان و آمادگی خود را در راستای ارتقاء امنیت در جاده‌ها به نمایش گذاشتند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این مانور با اشاره به اینکه همه راه‌های این استان مجهز به حفاظ میانی، گاردریل، شیب شیروانی، چراغ چشمک زن و دوربین‌های هوشمند است، گفت: طرح راهداری محوری در راه‌های شریانی استان شامل تعریض شانه، اصلاح و تسطیح شیب شیروانی و حریم، روکش آسفالت و لکه گیری، تابلو گذاری، خط کشی و ... در جاده‌های استان همدان در حال اجرا است.

مسعود رستمی افزود: پس از راه‌های شریانی که اولویت ما هستند به رفع مشکلات راه‌های اصلی، فرعی و روستایی خواهیم پرداخت.

رئیس پلیس راه استان همدان نیز گفت: در دو ماه اخیرتصادف‌های منجر به فوت که دلیلش واژگونی بوده، افزایش داشته که نشان می‌دهد سرعت مطمئنه رعایت نشده است.

سرهنگ عزیزی افزود: بیشتر این تصادف‌ها در جاده‌های فرعی به اصلی و روستایی رخ داده و نشان دهنده نقص فنی موتورسیکلت یا تمرکز نداشتن راننده و استفاده نکردن از کلاه ایمنی بوده است.