شناسهٔ خبر: 93578 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی کشور خبر داد:

هفدهمین نشست منطقه ۲ آسیا آغاز به کار کرد

سازمان هواشناسی هفدهمین نشست منطقه ۲ آسیا با حضور ۳۵ کشور عضو منطقه، دبیرخانه و مقامات سازمان جهانی هواشناسی، پیش از ظهر سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ آغاز بکار نمود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هفدهمین نشست منطقه ۲ آسیا به صورت مجازی با حضور ۳۵ کشور عضو منطقه، دبیرخانه و مقامات سازمان جهانی هواشناسی پیش از ظهر سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ آغاز به کار کرد و تا چهارشنبه ۵ خرداد ادامه دارد. 

در مراسم افتتاحیه این نشست دو روزه ، پتری تالاس دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی  WMOگزارشی از وضعیت اقلیمی، چالش‌ها و راهکارهای پیش روی جامعه جهانی و شاکله جدید این سازمان ارائه داد پس از آن دکتر گرهارد آدریان ریاست سازمان جهانی هواشناسی با اظهار خرسندی از برگزاری نشست منطقه ۲ آسیا به چالش‌های هر یک از ۶ منطقه  WMOاشاره کرد و اظهار داشت ساختار تشکیلاتی هر منطقه باید به نحوی طراحی و اجرا گردد که پاسخگوی نیازهای آن منطقه باشد.
 از دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه می‌توان به ویتنام و امارات به ترتیب معاون و رئیس منطقه ۲ آسیا اشاره کرد.

در این نشست دو روزه مقرر است دکتر سحر تاج بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور که ریاست کمیته مفهوم منطقه‌ای (TT-RC) را بر عهده دارد، گزارشی از آخرین وضعیت ساختار منطقه برای رویارویی با چالش‌های آب و هوایی و اقلیمی منطقه ارائه داده و ساختار تشکیلاتی منطقه ۲ آسیا که طی جلسات متعددی مورد بحث و تبادل نظر اعضای  منطقه قرار گرفته بود را به تصویب نهایی برساند.

انتخابات برای تعیین رئیس، معاون و اعضای کمیته ها و گروه های کاری منطقه در دومین روز نشست انجام می شود. 

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، شایان ذکر است، رئیس سازمان هواشناسی ایران، عضو اصلی کمیته انتخابات موسوم بهSC  است.