شناسهٔ خبر: 93671 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد؛

تخصیص ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و نگهداری ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی

 بازسازی ۱۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین راهداری سیستان و بلوچستان مدیرکل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی، از اختصاص ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیرات، سرویس و نگهداری ماشین آلات استان از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خراسان جنوبی)، فرهاد مهریاری مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به همراه اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از روند اورهال و بازسازی دستگاه های ماشین آلات راهداری، عملیات  راهداری محوری، همچون اصلاح شیب شیروانی، نصب گاردریل و تنقیه پل ها در محور های اصلی و شریانی شهرستان نهبندان بازدید کرد.

 مهریاری در جریان این بازدید با اشاره به اهمیت به روز نگه داشتن امور راهداری تصریح کرد: بلافاصله بعد از فصل زمستان و راهداری فصلی، راهداران متمرکز به ترمیم راه ها با وضعیت قابل قبول هستند تا ناهنجاری های موجود را رفع کنند.

وی با تاکید بر این که در این راستا برنامه ای تحت عنوان طرح راهداری محوری با اولویت راه های شریانی در برنامه داریم افزود: هدف اصلی تمرکز ماشین آلات و راهداران و عوامل اجرایی در یک محور است تا بتوانند به سرعت و با کیفیت بهتر کارهای محوله را انجام دهند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه این فعالیت ها شامل؛ شانه سازی ها و شیروانی های راه ها،  لکه گیری و در برخی نقاط نیز تعمیر و تکمیل حفاظ ها است، ادامه داد: در این راستا در سایر نقاط در صورت نیاز نیز فعالیت هایی از جمله پاکسازی آبراه‌های عرضی و پاکسازی و تعمیر تابلوها و علایم نیز انجام می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به تمرکز ماشین آلات و راهداران در این راستا نیز سرعت و حجم بیشتری از کار در یک ماموریت پبش بینی شده که مزیت دیگر آن تبادل اطلاعات بین راهداران و آموزش راهداران جوان تر است که به صورت عملیاتی انجام می شود.

حمایت از تولید کنندگان داخلی برای تجهیز ماشین آلات راهداری

 مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در جریان بازدید از طرح راهداری و محوری شهرستان بیرجند و قاین نیز با اشاره به اینکه محدودیت امکان واردات و خرید ماشین آلات عمدتا تحت برندهای خاصی است گفت: در حال حاضر به دلیل وجود تحریم ها امکان ورود و خرید در کشور فعال وجود ندارد که به همین دلیل تمرکز در استفاده بهینه از ماشین آلات موجود و بازسازی و اورهال آنها قرار داده شده است.

وی ادامه داد: در این خصوص از تولید کنندکان داخلی حمایت های لازم انجام شده تا بتوانیم خودمان تولیدات را در داخل کشور داشته باشیم.

پیگیری جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه ماشین آلات راهدرای استان ها

مهریاری اضافه کرد: تا زمان رسیدن به تولید داخلی اقدامات در سه بخش تعمیرات، سرویس و نگهداری و بازسازی اساسی تقسیم شده تا با پیگیری و جذب اعتبارات لازم این کمک را به استان ها داشته تا توسعه بهتری را شاهد باشیم.

وی در بازدید از اداره ماشین آلات راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی نیز گفت:  با توجه به اینکه سن ناوگان ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی متوسط ۲۶ سال و از متوسط جهانی بالاتر است نیازمند برنامه ریزی برای بازسازی و نوسازی ناوگان است.

مهریاری افزود: ابتدای سال ۱۴۰۰ بابت بازسازی اساسی، تعمیرات، سرویس و نگهداری ماشین آلات استان ۴.۵ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا در ادامه روند این فعالیت ها بتوانیم اعتبارات بیشتری را جذب کنیم.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: گرچه اعتبارات مورد نیاز استان بیشتر از این بوده اما امیدواریم با هماهنگی و پیگیری های در این خصوص بتوانیم اعتبارات بیشتری را به استان اختصاص دهیم.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت: در جلسه ای که به منظور بررسی مسائل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان با مسئولان ارشد استان و قائم مقام ریاست سازمان متبوع در ستاد مرکزی داشتیم، پس از رایزنی و پیگیری در کمتر از مدت یک هفته سفر مدیرکل ماشین آلات ومدیریت بحران سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای را به استان شاهد هستیم که ضمن بررسی و بازدید از عملیات راهداری محوری کریدور اصلی  چابهار به سرخس و همچنین بازدید از کارگاه ماشین آلات شهرستان های طول مسیر و اداره ماشین آلات استان قول مساعد همکاری و تامین اعتبار بیشتر برای نوسازی و تعمیرات دستگاه‌های راهداری را در پی داشت.